اجرای طرح احراز هویت بر اساس سیم کارت برای مانده گیری – اخبار مالی

اجرای طرح احراز هویت بر اساس سیم کارت برای مانده گیری

86
0
اشتراک گذاری :
اجرای طرح احراز هویت بر اساس سیم کارت برای مانده گیری

اخبار مالی- بانک مرکزی برای تعیین تکلیف در مورد نحوه مانده گیری افراد از طریق اپلیکیشن های پرداخت موبایلی با وزرات اراتباطات و فناوری اطلاعات وارد مذاکره شده است.

در این رابطه معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با وزارت ارتباطات مذاکره شده تا احراز هویت فرد برای مانده‌گیری در اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی با شماره سیم کارت انجام شود.

ناصر حکیمی درباره حذف و توقف قابلیت مانده‌گیری در اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی، خاطر نشان کرد: قابلیت مانده‌گیری در اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی به عنوان یک ابزار پُرطرفدار نیاز به KYC دقیق‌تری دارد.

حکیمی ادامه داد: برخی از بانک‌ها درخواست کردند تا هر فرد صرفا از حساب‌هایی که فرد مالک آن است عملیات مانده‌گیری را انجام دهد و فرد قابلیت دسترسی به مانده‌گیری حساب سایر افراد را به منظور رعایت حریم خصوصی و دسترسی به مانده حساب نداشته باشد؛ بر همین اساس قرار شده تا مدل احراز هویت برای مانده گیری اپلیکیشن‌های پرداخت در شبکه شتاب در نظر گرفته شود که هم اکنون در حال انجام است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی افزود: از سوی بانک مرکزی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور اصلاح نظام احراز هویت برای مانده‌گیری مذاکراتی شده تا سرویس مانده گیری با توجه به احراز هویت فرد بر اساس شماره تلفن سیم کارت انجام شود تا دغدغه بانک‌ها نیز برطرف شود.

وی تاکید کرد: قابلیت مانده گیری در اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی تا یک الی دو هفته آینده دوباره بر اساس مدل جدید احراز هویت فعال می‌شود.

بنابرگزارش اخبار مالی در مهر ماه ۹۶ اعلام شد که دریافت موجودی حساب از طریق موبایل با کدهای USSD شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت مسدود می شود و مبلغ پرداخت قبوض و خرید شارژ نیز از این طریق محدود خواهد شد.

همچنین شرکت شبکه پرداخت کارتی (شاپرک) در پی توصیه بانک مرکزی، محدودیت هایی را درمورد خدمات پرداخت روی موبایل به شرکت های پی اس پی ابلاغ کرد.

این در حالی بود که شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت یا همان PSPها در شش ماه ابتدای سال در حدود ۷۳۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۹۵۵ تراکنش از طریق درگاه موبایل انجام داده اند که این تراکنش ها در سه سرویس مانده گیری، خرید، پرداخت قبض و خرید شارژ بوده است.

اشتراک گذاری :

پاسخ دهید