پاسخگویی بیمه سلامت ۲۴ ساعته شد – اخبار مالی

پاسخگویی بیمه سلامت ۲۴ ساعته شد

19
0
اشتراک گذاری :
پاسخگویی بیمه سلامت 24 ساعته شد

اخبار مالی-مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند کمک مناسبی باشد تا سازمان بیمه سلامت یک ‏سازمان پاسخ‌گو باشد.‏

طاهر موهبتی در مراسم بهره برداری ی از سامانه یکپارچه ۱۶۶۶ گفت: یکی از رویکردهای جدی سازمان ‏بیمه سلامت استقرار سازمان الکترونیک است که شاید برای برخی افراد دور از ذهن باشد.‏

وی افزود: تامین منابع مالی، اجرای راهنماهای بالینی، نظام ارجاع، سطح بندی و پزشک خانواده مواردی است که توجه افراد را ‏جلب می‌کند و برخی گمان می‌کنند این موارد اولویت‌های سازمان بیمه سلامت است، اما واقعیت این است که تمام کارهایی که ‏می‌خواهد انجام شود ردپایی در سازمان الکترونیک دارد.‏

موهبتی با بیان این‌که نظام ارجاع و راهنماهای بالینی به شرط ایجاد سازمان الکترونیک ایجاد می‌شود، ادامه داد: پایگاه جمعیتی ‏الکترونیک باید ایجاد شود تا مسائلی مثل هم‌پوشانی و حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع انجام شود.‏

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با این رویکرد طی ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی انجام دادیم که گام اول آن ایجاد معاونت آمار، ‏فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان بیمه سلامت بود.‏

وی با بیان این‌که ایجاد سازمان الکترونیک می‌تواند به رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای کمک شایانی کند، اظهار کرد: امروزه تمدید،‌ صدور و ‏تعویض دفترچه‌ها با در نظر گرفتن هم‌پوشانی بیمه‌ای انجام می‌شود و کسی که بیمه تامین اجتماعی دارد دیگر نمی‌تواند از بیمه همگانی ‏سلامت سازمان بیمه سلامت استفاده کند.‏

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: حذف دفترچه در حدود ۶۰۰ بیمارستان دولتی نیز گام بسیار مهمی بود که باید به زودی ‏در بخش خصوصی و سرپایی نیز انجام شود تا بتوانیم شاهد صدور اسناد الکترونیکی و پردازش این اسناد باشیم. این طرح بزرگ در ‏بیمارستان‌های استان اصفهان به صورت پایلوت در حال اجراست و بررسی اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.‏

موهبتی ادامه داد: استقرار راهنماهای بالینی نیز نیازمند بستر الکترونیک است.‏

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ پرداختی‌های این سازمان شکل دیگری یافته و پرداختی‌ها منظم‌تر شده ‏است.‏

وی با بیان این‌که یکی از رویکردهای جدی سازمان بیمه سلامت، مشتری‌مداری و تکریم ارباب رجوع است، افزود: نباید این موارد ‏در کلام و شعار اتفاق بیفتد. سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند کمک مناسبی باشد تا سازمان بیمه سلامت یک سازمان ‏پاسخ‌گو باشد. در عین حال باید توجه کرد که وجود یک سامانه نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند از این پس تلاش خواهیم کرد که در ۷ روز هفته و بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم باشیم

موهبتی گفت: همکاران ما در سراسر کشور باید از طریق سامانه ۱۶۶۶ پاسخ‌گوی تمام بیمه شدگان باشند و با مردم گفت‌وگو کنند. ‏یعنی نباید بدون حرف زدن با مردم تصمیم‌گیری کرد. یکی از شاخص‌های ارزیابی سازمان باید میزان پاسخ‌گویی به مردم باشد.‏

اشتراک گذاری :

پاسخ دهید