آخرین مطالب

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

تشکیل کمیته صیانت در راستای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران بیمه

تشکیل کمیته صیانت در راستای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران

  بزرگنمایی:

اخبار مالی- رئیس کل بیمه مرکزی تشکیل کمیته صیانت را در راستای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران عنوان کرد.

  غلامرضا سلیمانی ،رئیس کل بیمه مرکزی که در جمع اعضای انجمن های صنفی نمایندگان بیمه سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: ورود نمایندگان بیمه ای و کادر شبکه فروش در تصمیم سازی ها به نفع شرکت های بیمه است چرا که شبکه فروش نقاط قوت و ضعف محصولات بیمه ای را به خوبی می شناسد و می توانند در اصلاح ساختارهای تولید محصول و بسته های بیمه ای اظهارنظر کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت تجارب و دانش بازاریابی نمایندگان فروش بیمه، تصریح کرد: نمایندگان منتظر ابلاغ ها و ارائه راهکارها توسط نهاد ناظر نباشند و خودشان با استفاده از پیشینه حرفه ای و دانش فنی خود راه حل هایی را برای بهبود وضعیت صنعت بیمه ارائه کنند.

سلیمانی اظهارداشت: اگر مصوبات شورای عالی بیمه با منافع بیمه گران و بیمه گذاران در تعارض باشد قطعا در هنگام اجرا با مشکل روبرو خواهد شد و به همین خاطر نمایندگان باید با ارائه پیشنهاد و نقطه نظرات خود در وضع قوانین و آیین نامه ها مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به جرات می گویم مهمترین قشری که می تواند جلوی فساد، تخلف و تقلب در صنعت بیمه را بگیرد مجموعه نمایندگان و کادر شبکه فروش بیمه ای هستند که با تحقق این امر در وضعیت معیشتی آنان نیز تحولی اساسی صورت خواهد گرفت.

سلیمانی افزود: هر چقدر مردم از عملکرد صنعت بیمه ناراضی باشند اقبال آنان به خرید بیمه نامه نیز کمرنگ خواهد شد که البته این نارضایتی ریشه در عوامل گوناگونی دارد که ضعف قوانین موجود، تخلف نمایندگان و سوء رفتار برخی از فعالان صنعت بیمه از آن جمله به شمار می رود.

وی با ابراز خرسندی از شادابی شبکه فروش صنعت بیمه و تعصب آنان به این صنعت بر اهمیت امر آموزش در توسعه صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: هر نیروی جدیدی که قصد ورود به صنعت بیمه را دارد باید نخست آموزش کافی را پشت سربگذارد تا آگاهانه در این عرصه فعالیت کند و در گام های بعد نظارت دقیق و پایش مستمر توسط شرکت های بیمه الزامی است.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود دغدغه های نمایندگان فروش بیمه را در خصوص فعالیت استارت آپ ها طبیعی دانست و گفت: صنعت بیمه باید مثل صنایع دیگر وجود واقعیتی به اسم استارت آپ ها را بپذیرد اما نگاه تهدید آلود به شبکه های دیجیتالی فروش بیمه نامه نگاه خوبی نیست و اگر هم تهدیدی در میان باشد باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: وضع قوانین و آیین نامه های متناسب و مدیریت صحیح فضای دیجیتال نه تنها به کسب بیمه ای نمایندگان شبکه فروش لطمه نمی زند بلکه با تهیه بسته های بیمه ای می توان بازارهای جدیدی را ایجاد کرد.

وی از استارت آپ ها، تکنولوژی های نوین و شرکت های دانش بنیان به عنوان مسیرها میانبر رشد و توسعه کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه صنعت بیمه تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کند و ما با دقت و حساسیت راهکارهای توسعه قانونی استارت آپ ها را در شورای عالی بیمه بررسی خواهیم کرد تا به نتایج مطلوب تری برسیم.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود؛ افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در جامعه را سیاست اصلی و راهبرد استراتژیک نهاد ناظردانست و افزود: نمایندگان با تکیه به تجارب خود در امر فروش بیمه نامه با ذائقه بیمه گذاران آشنایی بیشتری دارند و می توانند بسته های خاصی را پیشنهاد بدهند تا مردم برای خرید بیمه نامه های زندگی ترغیب و تشویق شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: در راستای توسعه بیمه های زندگی به شرکت تخصصی خاورمیانه مجوزی اعطا شده و مجوزهای دیگری نیز برای ورود شرکت های تخصصی فروش بیمه نامه های عمر در دست صدور است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای چابک و خوشفکر می توانند شرکت ها را از بحران نجات بدهند چرا که در عصر حاضر اصل رقابت پذیری فقط در گرو تامین سرمایه نیست و به توانمندی های نیروی انسانی بستگی دارد.

سلیمانی با اشاره به بازارهای بکر صنعت بیمه در حوزه های گوناگون از جمله وجود بیش از بیست و هفت میلیون مسکن در کشور، گفت: اگر فعالان صنعت بیمه و در راس آنان نمایندگان شبکه فروش اهمیت این بازار بزرگ را درک کنند یک تجارت چند هزار میلیارد تومانی در انتظار صنعت بیمه خواهد بود و این صنعت علاوه بر تامین منافع کارکنان خود خواهد توانست در تولید ناخالص ملی نیز نقش ویژه ای را ایفا کند.

وی موفقیت شرکت های بیمه را در گرو فعالیت حرفه ای و باانگیزه شبکه فروش ارزبابی کرد و از نمایندگان بیمه و شبکه فروش خواست در بحث فروش بیمه نامه ها رضایت بیمه گذاران و اصول حرفه ای را در نظر داشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان تشکیل کمیته صیانت را در راستای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران عنوان کرد و با اشاره به اتفاقات تلخ برخی از موسسات اعتباری در کشور، تصریح کرد: ما به عنوان نهاد ناظرنسبت به شبکه فروش حساسیت ویژه ای داریم که دلیل اصلی آن اهمیت حقوق بیمه گران و بیمه گذاران است.

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

آیین نامه اجرایی ماده پنج مکرر قانون چک بازنگری شد

معامله 16 هزار میلیارد ریالی انواع محصول در بورس کالا

بهره برداری تقاطع غیر همسطح شهید کجباف اهواز توسط شرکت سابیر

دلایل دیر کرد در ترخیص کالاها

قیمت سکه طرح جدید 25خرداد 98 به 4 میلیون و 650 هزار تومان رسید

بانک‌ها امسال اموال مازاد خود را بفروشند

دلالی سکه هم شغل رسمی شد!

رونمایی از برنامه جامع روابط‌عمومی‌های سیمان‌تامین شستا

31 خرداد، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل

روند کاهش قیمت خودرو ادامه دار است

تصمیم‌گیری درباره مسائل بازار متشکل در جلسه امروز همتی با صرافان

سه رکورد تولید، تدوام تولید با ظرفیت حداکثری و فروش در پتروشیمی پارس شکسته شد

با رونمایی از طرح‌های جدید، تحول گسترده‌ ای در بیمه‌های زندگی ایجاد می شود

عرضه 49 هزار تن فرآورده های نفتی و پتروشیمی در نخستین روز هفته

عرضه اولیه سهام شرکت پلی پروپیلن جم (جم پیلن)

باید به طور همه جانبه از تولید ریل ملی حمایت کنیم

تولید 830 تن شمش آلومینیوم تا 24 خرداد

تداوم آموزش کاربردی بیمه در شرکت بیمه ما برگزار شد

بانک مرکزی باید ساز و کار مشخصی را برای ارزهای دیجیتال تعیین کند

تسهیلات 5 درصدی بانک سینا برای بانوان بدون نیاز به ضامن

لزوم رعایت مسائل امنیتی در استفاده از درگاه‌های بانکداری‌الکترونیکی

بانک پارسیان نقش موثری در رونق تولید دارد

توسعه صادرات یکی از نقش‌های بزرگ تعاونی‌هاست

پرداخت 86 هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران

رعایت قانون در نظام بانکی نباید مانع تسهیل خدمت رسانی شود

بازی دو سر باخت آمریکا با عدم تمدید معافیت از تحریم نفت ایران

روابط عمومی سازمان های اقتصادی، باید تجربیات موفق خود را مستند سازی کنند

دیدار رئیس کل بانک مرکزی با مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی

افزایش قیمت نفت در سال آینده میلادی

پرداخت 1780 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به بخش درمان

سهام آسیایی با نگرانی‌های تجاری افت کرد

جهش بزرگ بانک صادرات ایران در مسیر سود دهی

آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود

سیستم جانشین‌پروری و ارتقای کارکنان در بیمه نوین اجرایی می‌شود

بزودی شاهد اتفاقات بزرگی در عرصه بیمه‌های زندگی خواهیم بود

مهمترین دلیل زیان در بورس چیست؟

عرضه 4 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سایپا

جزئیات طرح زوج و فرد در پایتخت

ضرورت استفاده حداکثری از اکو سیستم نوآوری

آغاز به کار «رادیو کیمیا» نخستین رادیوی اینترنتی بخش معدن

بهره مندی ​٢٧ هزار نفر از تسهیلات « طرح ٦٧» بانک صادرات

مدیریت کسب و کار با اپلیکیشن پالس

عملکرد بانک مرکزی در حوزه ارزی

عرضه 52 هزار تن خاک روی در تالار محصولات صنعتی و معدنی

رعایت موازین اخلاق حرفه‌ای و اصل منتهای حسن نیت در فروش بیمه‌های زندگی

گزارش ششمین جلسه نشست های بیمه ای

ایران بیشترین یارانه را به مصرف‌کنندگان برق پرداخت می‌کند

عوارض صادرات خرما لغو شد

روند رو به رشد بیمه "ما" در هشتمین سال فعالیت

حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از کسب وکارهای کوچک