آخرین مطالب

در هفت ماهه نخست سال جاری :

2400 شکایت از شرکت‌های بیمه به ثبت رسید بیمه

2400 شکایت از شرکت‌های بیمه به ثبت رسید

  بزرگنمایی:

براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با 414 شکایت در هفت ماهه نخست سال 1397 است که با توجه به سهم حدود 30 درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.

این تعداد شکایت 18.01 درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن 23 روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، 155 شکایت وارد و 251 شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به 8 شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.

بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با 182 شکایت (9.14 درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، 71 شکایت وارد و 80 شکایت دیگر ناوارد بوده است.

همچنین تاکنون به 31 شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز 14 روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.

بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه 170 شکایت از این شرکت (7.39 درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت 66 شکایت وارد و 84 شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات 19 روز بوده است.

اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها 8 شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و 2 شکایت ناوارد بوده و هنوز به 5 شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات 47 روز اعلام شده است.

همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد 11 شکایت بوده که از این تعداد 2 شکایت وارد و 3 شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف 4 روز به شکایات رسیدگی کرده است.

البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی 62 روز، بیمه آرمان 60 روز و بیمه میهن 59 روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف 3 روز، بیمه تجارت نو ظرف 4 روز و بیمه آسماری ظرف 5 روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت 23 روز بوده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

عیدی 932 هزار تومانی کارکنان در راه است

افزایش 60 درصدی تراکنش‌های درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک صادرات

هر سهم تامین سرمایه لوتوس 2050 ریال قیمت خورد

اختصاص هزینه سررسید بانک پاسارگاد به بازسازی مناطق زلزله زده

انجام عرضه های جدید در بورس تا پایان سال

انتشار 30 هزار میلیارد ریال اوراق نفتی «منفعت» تا پایان سال

خدمات رسانی بیمه درمان تکمیلی تجارت نو وارد فازاجرایی شد

طرح ایجاد سامانه بورس الکترونیک معاملات بنزین

کانال مالی سوئیس آماده راه‌اندازی شد

افزایش سرمایه بانک‌ها در دستور کار شورای سران قوا

کمیته بررسی بودجه شرکت‌های دولتی تشکیل شد

پرداخت 3608 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در بانک کارگشایی

صورت‌های مالی بانک دی به تصویب رسید

زنگ نخستین تئاتر مالی با رنگ بورس به صدا در آمد

راه کارهای توسعه آتی سبد سهام بررسی شد

زیان انباشته بانک ملت 297 درصد بیشتر شد

سود خالص بیمه ما 107 درصد رشد کرد

تعداد تراکنش‌های شبکه بانکی در روز به مرز 60 میلیون رسید

6340 میلیارد ریال مطالبه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از سهم دولت زنده شد

اعطای مجوز قانونی به بانک مرکزی برای اجرای عملیات بازار باز

بررسی ایجاد شرکتهای تعاونی سهامی عام فراگیر

ارائه دو طرح برای تنظیم بازار به سران سه قوا

بانک ملی در کردستان مدرسه می سازد

عرضه چهارم نفت خام در بورس انرژی؛ دو هفته دیگر

احتمال راه‌اندازی کارت پرداخت واحد بین ایران و 7 کشور دیگر

کاهش 22 برابری بدهی بانک ایران زمین به بانک مرکزی

استفاده از بلاکچین در پیام‌ رسان‌های بانکی

طرح ارتقای نظام بازار سرمایه کشور توسط مجلس پیگیری می شود

افزایش 188 درصدی خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک صادرات

ژاپن واردات نفت از ایران را آغاز کرد

بانک پاسارگاد تسهیلات ارزان‌قیمت می دهد

امکان جایگزینی نفت با اسناد خزانه

مطالبات بانک ملی از دولت باید تعیین تکلیف شود

تحقق بانکداری باز با فین‌تک‌ها

عرضه 10 درصد سهام لوتوس پارسیان در بورس

بیمه شخص ثالث همچنان برای وسیله نقلیه صادر خواهد شد

بیمه کوثر عضو اصلی کنسرسیوم بیمه‌ نامه ‌های مشترک انرژی شد

سرعت، دقت و کاهش هزینه معاملات، مزایای معاملات الگوریتمی

همایش سراسری مدیران بانک‌پاسارگاد برگزار شد

نقد شوندگی بالای 140 درصد سهام بانک صادرات

جوایز برندگان قرعه‌کشی بانک آینده اهدا شد

وزیر صمت به خودروسازان اولتیماتوم داد

ابزارهای مالی جدید در راه بورس

برخی بانک ها به شفافیت تن نمی دهند

پیشنهاد نفتی جدید غول انرژی چین به ایران

کارگران فاقد بیمه هم بسته حمایتی دولت را می‌گیرند

واریز بسته حمایتی 13 میلیون کارگر از امروز

پرداخت 42 هزار فقره وام رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی

تحویل پلاسکو جدید به کسبه در مهر 99

قیمت ارز مسافرتی، 13700 تومان