اخبار مالی

آخرین مطالب

در هفت ماهه نخست سال جاری :

2400 شکایت از شرکت‌های بیمه به ثبت رسید بیمه

2400 شکایت از شرکت‌های بیمه به ثبت رسید

  بزرگنمایی:

براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع شکایات معاونت نظارتی بیمه مرکزی، بیشترین شکایت از بین شرکت های بیمه مربوط به بیمه ایران با 414 شکایت در هفت ماهه نخست سال 1397 است که با توجه به سهم حدود 30 درصدی این شرکت از بازار کمتر از میانگین است.

این تعداد شکایت 18.01 درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است و متوسط پاسخگویی بیمه ایران به آن 23 روز اعلام شده است. از این تعداد شکایت، 155 شکایت وارد و 251 شکایت ناوارد اعلام شده است. همچنین به 8 شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است.

بعد از بیمه ایران، بیشترین شکایت از شرکت های بیمه مربوط به بیمه دانا با 182 شکایت (9.14 درصد) است. براساس آمار اعلام شده از سوی معاونت نظارتی بیمه مرکزی، از این تعداد شکایت، 71 شکایت وارد و 80 شکایت دیگر ناوارد بوده است.

همچنین تاکنون به 31 شکایت دیگر رسیدگی نشده است. البته این سهم از کل شکایت به نسبت سهم بیمه دانا از بازار بیمه، از میانگین شکایات بالاتر است. متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز 14 روز بوده که از نظر از بیمه ایران جلوتر است.

بیمه ملت سومین شرکتی است که در هفت ماهه نخست سال، بیشترین شکایت از آن شده است. براساس آمار اعلام شده در سامانه جامع شکایات، بیمه گذاران تا پایان مهرماه 170 شکایت از این شرکت (7.39 درصد) داشته اند. از این تعداد شکایت 66 شکایت وارد و 84 شرکت ناوارد بوده اند و به سایر شکایات تاکنون رسیدگی نشده است. همچنین متوسط پاسخگویی به این شکایات 19 روز بوده است.

اما از سوی دیگر کمترین شکایت مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت بوده است که آن شکایت نیز وارد نبوده است. بیمه مرکزی به تنها شکایت علیه خود نیز ظرف یک روز پاسخ داده است. در هفت ماهه نخست سال بیمه گذاران تنها 8 شکایت از بیمه حکمت صبا داشته اند که از این تعداد یک شکایت وارد و 2 شکایت ناوارد بوده و هنوز به 5 شکایت دیگر نیز رسیدگی نشده است. با این حال میانگین پاسخگویی بیمه حکمت صبا به شکایات 47 روز اعلام شده است.

همچنین بیمه تجارت نو در مدت مشابه تنها شاهد 11 شکایت بوده که از این تعداد 2 شکایت وارد و 3 شکایت دیگر ناوارد بوده است. این شرکت همچنین به طور میانگین ظرف 4 روز به شکایات رسیدگی کرده است.

البته این آمار نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال متوسط پاسخگویی به شکایت بیمه گذاران از سوی بیمه رازی 62 روز، بیمه آرمان 60 روز و بیمه میهن 59 روز بوده است که قابل تامل است. از این نظر و به طور میانگین بیمه ایران معین ظرف 3 روز، بیمه تجارت نو ظرف 4 روز و بیمه آسماری ظرف 5 روز به شکایات پاسخ داده اند. این در حالی است که متوسط پاسخگویی صنعت بیمه برای پاسخگویی به هر شکایت 23 روز بوده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

سایر مطالب

افزایش قیمت آب شرب تهرانی‌ها از اول آذر

نقدینگی در شهریور 20.3 درصد بیشتر شد

امیدواری به ادامه رشد بازار سهام + ویدیو

آخرین قیمت سکه و طلا در بازار

دستورالعمل نحوه بازگشت ارز صادراتی فردا ابلاغ می شود

ادامه همکاری حمل و نقلی ایران و اروپا

تقویت شاخص ها با دخالت حقوقی ها

افزایش درآمد ارزی، زیان بانک پارسیان را تبدیل به سود کرد

بررسی تمدید کارت‌های اعتباری به جای صدور کارت جدید

تامین بخشی از پرتفوی بیمه معلم به وسیله استارت آپ ها

تاسیس یک شرکت سبد گردان از سوی بیمه ایران

ادامه تعلیق نماد بانک انصار

عرضه‌ فرآورده‌های پالایشگاهی در بورس انرژی

تصویب مقررات تاسیس و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری خصوصی

درآمد مازاد سهام مالکان موسسات اعتباری مشمول مالیات شد

پرداخت 277 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در بانک کارگشایی

رشد 14 درصدی اعطا تسهیلات بانک سپه در استان زنجان

آخرین قیمت انواع سکه و طلا

جدیدترین قیمت فروش ارز مسافرتی

افزایش 17 درصدی صادرات ایران به آفریقا

نفت بورسی 64.97 دلار قیمت خورد

الزامات تراکنش‌های انتقال وجه شتابی و غیر شتابی بانک پاسارگاد

کاهش ریسک بازار سرمایه با تنوع ابزارهای سرمایه گذاری

عمق بازار سرمایه باید افزایش یابد

عرضه 700 هزار بشکه نفت در بورس انرژی

چگونه 4 بانک ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شدند

تغییر سقف عمومی تراکنش‌های شتابی و غیرشتابی در شبکه بانکی

بانک شهر حامی دهمین نمایشگاه کتاب استانی

بانک ملی 53 هزار فقره تسهیلات مضاربه به بنگاه ها پرداخت

رشد بازار سرمایه می تواند ادامه دار باشد

دریافت وجوه خُرد دولتی از طریق شرکت‌های خدمات پرداخت

افزایش سرمایه گذاری ها و کاهش زیان در بانک صادرات

نقد دلاری شدن اقتصاد ایران

مشکلات نظام بانکی با توجه به تحریم ها بررسی شد

خریداران برای بانک ها صف کشیدند

بانک ملی 6 هزار فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرد

هند واردات نفت از ایران را ادامه می‌دهد

تمهیدات جدید بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادرکنندگان به کشور

حمایت بانک سینا از طرح های اشتغالزای روستایی

بیمه تعاون استانداردهای ISO 10004 و ISO 10002 دریافت کرد

بورس تهران رکورد دار بازدهی در دنیا

میوه رکورد گرانی را شکست

ادامه تلاش اروپا برای حفظ روابط تجاری با ایران

افزایش 63 درصدی ارزش بازار فرابورس ایران

افزایش 50 درصدی معاملات آنلاین سهام در سال 97

قطع دسترسی به سوئیفت برای چند بانک ایرانی از فردا

تکلیف ارزرمزها راروشن کنید- ویدئو

تعلیق سوئیفت و راهکار ایرانی

هر سهم "شبصیر" 850 تومان قیمت خورد

رشد 140 درصدی شاخص بورس و فرابورس