تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر : 2597

در پی انتشار اخباری مبنی بر جذب سرمایه گذاران ایرانی توسط امارات صورت گرفت:

انتقاد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی از موانع تولید در کشور

انتقاد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی از موانع تولید در کشور
اخبار مالی- در پی انتشار اخباری مبنی بر جذب سرمایه گذاران ایرانی توسط امارات، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی از موانع تولید در کشور و انفعال در این حوزه انتقاد کرد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از صبای سلامت، در پی انتشار اخباری مبنی بر جذب سرمایه گذاران ایرانی توسط امارات، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی از موانع تولید در کشور و انفعال در این حوزه انتقاد کرد.

سعید محمد همچنین با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب با موضوع تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی؛ خواستار توجه همه مسئولین ذیربط در این خصوص گردید.

گفتنی است طی اخبار منتشره، در حالی که برخی مشوق های گمرکی و مالیاتی بر خلاف قوانین مناطق آزاد یکی پس از دیگری توسط نمایندگان مجلس ملغی می شود کشور امارات متحده عربی اعلام کرد با اختصاص شهرک صنعتی به سرمایه گذاران ایرانی زمین رایگان با ۹۰ درصد تسهیلات جهت تولید اعطاء می کند.

به همین دلیل به اذعان کارشناسان حوزه سرمایه امکان برنامه ریزی تولید کنندگان داخلی برای توسعه در حوزه های فناوری های نوین و بومی سازی آن سلب می گردد.

این در حالی است که این همسایه جنوبی در همراهی با تحریم های ظالمانه مانع بسیاری از فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در کشوران گردیده است.

به عقیده تحلیلگران این امتیاز از سوی کشور امارات همسو با تحریم ها جهت فرار سرمایه از کشور تلقی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.