تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 5329

اوراق مرابحه سهام برای اولین‌بار در کشور اجرایی می‌شود

اوراق مرابحه سهام برای اولین‌بار در کشور اجرایی می‌شود
اخبار مالی: اجرای اوراق مرابحه سهام در کشور نیازمند فراهم‌ سازی برخی زیرساخت‌های قانونی و شرعی اوراق بود که با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبات لازم در این خصوص اخذ و مجوز انتشار اولین اوراق مرابحه سهام در کشور برای شرکت گروه مالی شهر از سازمان بورس اخذ شد.

مهدی خاکپور، معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه دماوند، در رابطه با مزایای انتشار اوراق مرابحه سهام، اظهار کرد: اوراق مرابحه به منظور تامین سرمایه با رعایت اصول و قوانین در چهارچوب اسلامی در نظر گرفته شده این اوراق جز ابزارهای نوینی است که می‌تواند بر تنوع بخشی در زمینه تامین مالی شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها موثر باشد.

وی تصریح کرد: اوراق مرابحه سهام به نسبت سایر اوراق ‌موجود در بازار از الزامات قانونی کمتری برخوردار است که همین مسئله روند و پروسه زمانی اخذ مجوز آن را تسریع می‌کند.

معاون تامین مالی دماوند گفت: در بازار مالی سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی، شرکت‌ها از ابزارهای مالی اسلامی متنوعی بهره می‌گیرند، اجرای اوراق مرابحه سهام در کشور نیازمند فراهم‌سازی برخی زیرساخت‌های قانونی و شرعی اوراق بود که با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبات لازم در این خصوص اخذ و مجوز انتشار اولین اوراق مرابحه سهام در کشور برای شرکت گروه مالی شهر از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شد. محل مصرف منابع حاصل از انتشار اوراق مرابحه سهام شرکت گروه مالی شهر، جهت خرید سهام در بورس و فرابورس خواهد بود.

خاکپور تصریح کرد: اوراق مرابحه سهام در شرایط رونق بازار سهام می‌تواند به عنوان بازوی کمکی در راستای تأمین مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها به عمل آید و به کسب سودآوری و بازدهی مناسب این گروه از شرکت‌ها در شرایط رونق بازار کمک کند.

وی افزود: اوراق مرابحه در موقعیتی که بازار سهام با رکود مواجه می‌شود می‌تواند ابزاری موثر به منظور خروج از چنین شرایطی باشد و به حمایت از بازار سهام نیز در شرایط رکودی کمک کند.

معاون تامین مالی دماوند در پایان گفت: شرکت‌های هلدینگ و سرمایه‌گذاری می‌توانند حتی جهت خرید سهام شرکت‌های سهامی خاص خارج از بورس و فرابورس به منظور برنامه‌ها و استراتژی‌های آتی خود از طریق انتشار اوراق مرابحه سهام تأمین مالی کنند، به طور حتم در صورت کسب نتایج مثبت از اجرای اوراق مرابحه سهام، شرکت‌های متعددی در آینده نزدیک از اوراق مرابحه سهام استفاده خواهند نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.