تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
کد خبر : 851

در مجمع عمومی سالانه بیمه ایران عنوان شد؛

بیمه ایران باید به سمت بیمه گری دیجیتال حرکت کند

بیمه ایران باید به سمت بیمه گری دیجیتال حرکت کند
اخبار مالی- بیمه ایران به عنوان بزرگترین و تنها شرکت بیمه دولتی کشور با ۴۱۰۰ کارمند، ۲۰۴ شعبه در داخل و ۹ نمایندگی در خارج از کشور، ۶۰۰ کارگزار همکار، تعداد ۱۰۲۲۶ نماینده جنرال و ۳۴۵۶ نماینده بیمه عمر، توانسته است ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کند و ۳۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی بیمه ایران به ریاست عباس معمارنژاد معاون بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حسابرسی و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و جمعی از مدیران ارشد بیمه ایران در ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار و طی آن صورت های مالی منتهی به اسفند سال۱۳۹۹ این شرکت به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام رسید.

بنا به این گزارش، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی بیمه ایران در سخنانی با تاکید بر اینکه بیمه ایران به عنوان لیدر صنعت بیمه، نقش بسیار تعیین کننده ای در این صنعت دارد، گفت: با توجه به این نقش حیاتی، بیمه ایران باید در حوزه نوآوری حتماً ایده داشته باشد.

وی سهم بالای بیمه ایران در تامین مالی اقتصادی کشور را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این شرکت باید به سمت بیمه گری دیجیتال، به غیر از مسائل کسب و کار حرکت و تا آخر شهریورطرح جامع بیمه گری را تعیین تکلیف کند. اگر این سیستم پیاده سازی شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و سیستم حسابرسی و بازرسی در کنترل حساب‌های شرکت بهتر عمل خواهد کرد.

معمار نژاد با اشاره به اینکه شرکت بیمه ایران کارهای زیادی دارد، ولی باید در چند کار متمرکز شود، افزود: یکی از این اقدامات آن است که وضعیت پرتفوی شرکت باید با رعایت قوانین و مقررات و صرفه و صلاح شرکت اصلاح شود. دوم اینکه سند راهبردی که زحمات زیادی برای طراحی و تدوین آن در بیمه ایران کشیده شده به سرعت اجرایی شود. کلیات این سند مورد تایید مجمع است ولی جزئیات آن به رئیس مجمع واگذار می شود.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه اظهار کرد: همچنین به بیمه ایران اجازه داده می شود معادل ۱۰ درصد از درآمد خود را در چارچوب آیین نامه ۹۷ شورای عالی بیمه سرمایه‌گذاری کند. در خصوص نمایندگان بیمه ایران نیز باید برنامه رتبه‌بندی و اعتبار سنجی انجام شود و شعبه هایی که زیان‌ده بوده وکارایی لازم را ندارند با توجه به تعداد بالای نمایندگان بیمه ایران در سراسر کشور تعدیل شوند.

در ادامه جلسه، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، در سخنانی، ترکیب هیات مدیره بیمه ایران در این دوره را بسیار خوب وهماهنگ خواند و گفت: تصمیمات خوبی که در هیات مدیره بیمه ایران گرفته شده، بارقه های امید را در صنعت بیمه ایجاد کرده است که شاهد ادامه آن در سال ۱۴۰۰ خواهیم بود. مدیر عامل و اعضای هیات مدیره هماهنگی بسیار خوبی با هم دارند .

وی در ادامه با اشاره به امکانات مناسبی که بیمه ایران دارد، گفت: انتظار داریم این شرکت، روش‌های سنتی را کنار گذاشته و با نوآوری و بالا بردن کارایی و بهره‌ وری، راهکارهایی عملی برای کاهش حق بیمه ارائه دهد، مطالبات خود از خارج کشور را پیگیری کرده و به نظام بیمه گری و برنامه مستمری بازنشستگی کمک کند.

این گزارش حاکیست، سید مجید بختیاری مدیرعامل بیمه ایران نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه های این شرکت ارائه و اعلام کرد: سرمایه قبلی بیمه ایران ۳۴ هزار میلیارد ریال بود که با افزایش حدود ۱۵۴ هزار میلیارد ریال به ۱۸۹ هزار میلیارد ریال رسید.

وی با ارائه آماری افزود: بیمه ایران به عنوان بزرگترین و تنها شرکت بیمه دولتی کشور با ۴۱۰۰ کارمند، ۲۰۴ شعبه در داخل و ۹ نمایندگی در خارج از کشور، ۶۰۰ کارگزار همکار، تعداد ۱۰۲۲۶ نماینده جنرال و ۳۴۵۶ نماینده بیمه عمر، توانسته است ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کند و ۳۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

وی درادامه با اشاره به نرخ رشد ۳۵درصدی بیمه های عمر و کاهش نسبت بدهکاران افزود: اقدامات بسیار زیادی در سال گذشته صورت گرفته است که مهمترین آنها عبارتند از: تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه، برنامه ریزی برای اصلاح فرایندها در جهت کاهش تقلبات و تخلفات، پرداخت مبالغ مشارکت در منافع بیمه های عمر از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹، پیاده سازی و اجرای کامل ساختار سازمانی مصوب شرکت، راه اندازی سامانه های پرداخت و دریافت صدور و پرداخت خسارت الکترونیک (سامانه هوشمند مالی) و پرداخت متمرکز کارمزد ۱۴۰۰۰ نماینده شرکت به صورت ۱۵ روز یکبار، برنامه ریزی برای افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها، مولدسازی دارایی ها و ساماندهی شرکت‌های تابعه، رتبه بندی شعب بر مبنای سال بیمه‌ای (رویکرد بهره ‌وری)، برنامه ریزی برای اجرای مدیریت ریسک، برنامه خروج از زیان، کاهش نسبت خسارت، ارتقای سطح توانگری و بازنگری سند راهبردی شرکت.

مدیر عامل بیمه ایران، ماموریت و چشم اندازشرکت را دستیابی به سودآوری پایدار با صدور ۴۰ میلیون بیمه‌نامه و اطمینان بخشی به افرادی که در کسب و کارهای بیمه هستند اعلام و تصریح کرد: استراتژی شرکت ایجاد اقیانوس آبی و تغییر مرزهای صنعت بیمه، توسعه برونگرا با نوآوری باز، تحول دیجیتال به سمت بیمه هوشمند، بهینه سازی پرتفوی بیمه‌ای و تغییر سبد محصولات، انسجام سازمانی و توسعه سرمایه انسانی، بهبود پرتفوی سرمایه گذاران و مولد سازی دارایی ها است.

بختیاری در ادامه به مهمترین مگا پروژه های شرکت اشاره و اضافه کرد: اجرای این برنامه ها تحولات بسیار بزرگی در شرکت ایجاد می کند. این پروژه شامل: سامانه‌های هوشمند کشف تقلب و تخلفات، سامانه هشدار، درگاه واحد خدمات الکترونیکی، سامانه یکپارچه بیمه گری، اولویت های راهبردی در راستای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۳ ، بیمه زندگی با رویکرد بیمه خرد، قابل خرید و جذاب برای عموم جامعه به آسانی، طرح بازنشستگی تکمیلی، مولد سازی دارایی ها و ایجاد نظام جدید سرمایه گذاری، بازسازی سرمایه انسانی و تربیت ۱۰۰ مدیر است.

وی، همچنین، در پایان پیشنهاداتی برای اجرای هر چه بهتر برنامه ها ارائه کرد که برخی از مهمترین این پیشنهادات شامل تصویب سند راهبردی، تفویض اختیار، اصلاح تاچاپ تشکیلات تفصیلی شرکت و اجرای آن پس از تأیید و امضای ریاست مجمع، موافقت با حذف مطالبات و بستانکاران (واریزی های نامشخص بیش از ۳ سال تا مبلغ ۲۰ میلیون ریال)، حمایت از سرمایه‌ گذاری شرکت در بازار اولیه و پروژه‌های زیربنایی با رویکرد سودآوری برای ایفای تعهدات بلندمدت، موافقت با جبران کسری صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه ایران با توجه به قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای گزارش اکچوئر رسمی، تصویب بهره وری موضوع بندهای الف و ب آیین نامه ماده ۷۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و . . . بود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.