تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 3897

از ابتدای امسال تا روز بیست‌ودوم امردادماه

تعداد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به ۸۵ هزار و ۷۰۰ فقره رسید

تعداد تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به ۸۵ هزار و ۷۰۰ فقره رسید
اخبار مالی- بانک کشاورزی از ابتدای امسال تا روز بیست‌ودوم مردادماه 85 هزار و 704 فقره تسهیلات به ارزش هشت هزار و 778 میلیارد و 154 میلیون تومان به بخش‌های مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش اخبار مالی، بانک کشاورزی به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی، از اول فروردین ماه تا روز بیست‌ودوم مردادماه ۸۵ هزار و ۷۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۸هزار و ۷۷۸ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف پرداخت شده است.
بانک کشاورزی در سه ماهه نخست امسال بالغ بر ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای پرورش دام و طیور پرداخت کرده که در مقایسه با فصل بهار سال گذشته ۲۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
تسهیلات این بانک در زیر بخش زراعت برای حمایت از کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات زراعی در سه ماهه نخست امسال هم به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده که با هدف افزایش کمی و کیفی تولید و تامین امنیت غذایی کشور، به ۲۶ هزارنفر از متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین بذر گواهی
شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه ۱۷هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال تسهیلات برای تامین بذر گواهی شده مورد نیاز بخش کشاورزی پرداخت کرده اند که نسبت به چهارماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، معادل حدود ۲.۵ برابر افزایش داشته است.
پرداخت تسهیلات تأمین بذر گواهی شده جزو اولویت های اعتباری بانک کشاورزی است و در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اختصاص یافته که خوشبختانه عملکرد بانک تاکنون فراتر از برنامه تعهدی و قابل توجه بوده است.
همچنین شعب این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه در مجموع ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کرده‌اند.

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی ارزش تسهیلات اعطایی کشت گلخانه‌ای
بانک کشاورزی تا پایان تیرماه بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشت گلخانه‌ای پرداخت کرده که در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
شعب این بانک در سراسر کشور از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه در مجموع یک هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث، توسعه و تجهیز ۲هزار و ۳۲۸ واحد گلخانه پرداخت کردند.
تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به همین مقطع در سال گذشته از نظر مبلغ پرداختی بیش از ۱۰۰ درصد و از لحاظ تعداد تسهیلات ۸۸ درصد رشد داشته است.
توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهکاری موثر در مدیریت منابع آب، خاک و انرژی، کنترل شرایط نامساعد اقلیمی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح است و علاوه بر بهبود کیفیت و بازارپسندی محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی، نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

پرداخت ۱.۹ هزار میلیارد تومان وام ازدواج
بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
بررسی آمارهای این بانک حکایت از آن دارد که تا پایان تیرماه در مجموع ۲.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه ازدواج به شعب بانک کشاورزی در کل کشور ابلاغ شده که ۸۷ درصد آن معادل یک هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان جذب و ۱۳ هزار و ۹۱۰ نفر از واجدان شرایط پرداخت شده است.
تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی توسط بانک کشاورزی نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته که با توجه به افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج از ۷۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان، این رشد عملکرد نشانگر روند مثبت پرداخت ها و اهتمام بانک کشاورزی برای حمایت از تشکیل خانواده و رضایت مندی متقاضیان این تسهیلات است.
همچنین ۲۳ هزار و ۸۹۳ زوج دیگر هم در صف دریافت وام ازدواج خود از بانک کشاورزی قرار دارند./

منبع- اخبار پولی مالی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.