تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر : 2568

برپایه جدول منتشر شده از سوی ایمیدرو اعلام شد:

تولید بیش از ۸۴ درصد اسلب کشور توسط گروه فولاد مبارکه

تولید بیش از ۸۴ درصد اسلب کشور توسط گروه فولاد مبارکه
اخبار مالی-گزارشی از میزان تولید فولاد خام واحدهای فولادسازی کشور در نیمه نخست امسال منتشر شد و بر اساس آن گروه فولاد مبارکه توانست ۸۴.۶ درصد از کل اسلب تولید شده در کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش اخبار مالی، برپایه جدول منتشر شده از سوی ایمیدرو، در سبد محصولاتی که از آن‌ها با عنوان فولاد خام یاد می‌شود، بالاترین حجم تولید مربوط به اسلب به میزان ۵ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۴۴۰ تن و بعد از آن بیلت فولادی به میزان ۳ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۵۳ تن قرار گرفته است. در ادامه این گزارش به جزییات تولید شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماهه اول امسال توانست بیلت فولادی به مقدار ۳۳۷ هزار و ۹۰ تن تولید کند. شرکت جهان فولاد سیرجان نیز ۳۷۷ هزار و ۵۲۹ تن از این محصول را در مدت یادشده تولید کرد.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در نیمه نخست امسال توانست بیلت فولادی به میزان ۴۷۱ هزار و ۹۹۱ تن و بلوم نیز به مقدار ۶۵۹ هزار و ۸۱۹ تن تولید کند.

شرکت چادرملو در کارخانه فولادی خود توانست، تولید بیلت فولادی به مقدار ۴۵۶ هزار و ۲۶۰ تن را به ثبت برساند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در شرکت زیرمجموعه خود یعنی فولاد آلیاژی ایران توانست ۳ محصول اینگات (۱۹ هزار و ۱۳۳ تن)، بلوم آلیاژی-مهندسی(۷۷ هزار و ۷۶۷ تن) و بیلت آلیاژی-مهندسی(۱۰۹ هزار و ۵۶۲ تن) را داشته باشد.

فولاد بناب نیز تولید ۱۸۰ هزار و ۸۳۵ تن بیلت فولادی را در کارنامه ۶ ماهه خود به ثبت رساند.

فولاد خراسان ۴۱۵ هزار و ۳۶۳ تن بیلت فولادی را در مدت زمان یادشده تولید کرد.

فولاد خوزستان نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان کشور، ۳ محصول اسلب به مقدار ۸۰۰ هزار و ۶۳۵ تن، بیلت فولادی ۲۹۰ هزار و ۶۸۵ تن و بلوم به میزان ۳۳۵ هزار و ۶۴۷ تن را در ۶ ماهه اول امسال تولید کرد.

فولاد کاوه جنوب نیز توانست بیلت فولادی به مقدار ۶۱۵ هزار و ۷۶۱ تن تولید کند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم توانست بیلت فولادی به مقدار ۴۹ هزار و ۶۰۳ تن به تولید برساند.

اما درکنار تمامی شرکت‌های یادشده، مجموعه فولاد مبارکه توانست ۸۴.۶ درصد از میزان کل تولید اسلب در کشور را به خود اختصاص دهد. به این شکل که فولاد سبا ۴۶۴ هزار و ۹۳۹ تن اسلب، فولاد مبارکه ۳ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۴۵ تن اسلب و فولاد هرمزگان نیز ۶۱۷ هزار و ۵۲۱ تن اسلب را در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تولید کردند که در مجموع ۴ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۰۵ تن از کل تولید که عدد ۵ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۴۴۰ تن است را به خود اختصاص داده است.

در پایان می‌توان گفت: میزان تولید اسلب ۵ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۴۴۰ تن، بیلت فولادی ۳ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۵۳ تن، بلوم ۹۹۵ هزار و ۴۶۶ تن، بیلت آلیاژی-مهندسی ۱۰۹ هزار و ۵۶۲ تن، بلوم آلیاژی-مهندسی ۷۷ هزار و ۷۶۷ تن و اینگات نیز ۱۹ هزار و ۱۳۳ تن در مدت ۶ ماهه اول امسال تولیدشده‌اند./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.