تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 638

به ازای هر سهم؛

شرکت فولاد مبارکه ۴۰۰ ریال سود تقسیم کرد

شرکت فولاد مبارکه ۴۰۰ ریال سود تقسیم کرد
اخبار مالی- مجمع عادی سالیانه فولاد مبارکه امروز برگزار شد و در این مجمع به ازای هر سهم ۴۰۰ ریال سود تقسیم گردید.

به گزارش اخبار مالی، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور ۶۷.۷ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست خرمی شاد به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از ۸ میلیون و ۳۲۳ هزار تن فولاد خام در سال ۱۳۹۹، سهم ۳۷.۲ درصدی از بازار فولاد کشور را دارد. این شرکت بیش از ۹ میلیون و ۸۴۵ هزار تن فولاد خام  تولید کرده است که بیش از ۴۳.۵ درصد از بازار فولاد کشور را شامل می شود.

همچنین فولاد خوزستان ۱۷ درصد، ذوب آهن اصفهان ۱۰ درصد و مابقی شرکت ها ۲۹ درصد بازار فولاد را شامل می شوند.

در بررسی عملکرد تولید این شرکت امارهای زیر را منتشر کرد:

میزان تولید محصولات قابل فروش در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافته است. در سال ۱۳۹۹، محصولات گرم با ۱۰۵ هزارتن معادل ۱.۸ درصد افزایش و محصولات سرد با ۲۷ هزارتن معادل ۱.۸ درصد کاهش مواجه شده است. محصولات پوش شدار تغییر محسوسی نداشته است.

همچنین در عملکرد فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ به شرح زیر بوده است:

فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۹ از نظر ارزش فروش ۹۸ درصد و از نظر مقدار فروش ۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. میانگین نرخ فروش محصولات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ نیز ۹۸ درصد افزایش یافته است.

این شرکت در سال ۱۳۹۹ با توجه به افزایش تقاضای بازار داخلی، روند کاهشی حجم صادرات خود را ادامه داد و به همین دلیل در سال مذکور تناژ صادرات ۱.۲۵۳ هزار تن رسید.

درآمدهای مالی شرکت:

در بخش درآمد‌های عملیاتی شرکت درآمدی ۷۷۴.۰۳۷ میلیارد ریال داشته که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشدی ۹۸ درصدی داشته است.

در بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی شرکت افزایشی ۸۰ درصدی را تجربه کرده که منجر به سود ناخالص ۳۶۷.۷۳۴ میلیارد ریالی شده است.

در نهایت شرکت موفق شده است سود خالص ۳۸۲.۷۷۵ میلیارد ریالی را کسب کند و با ۱۶۰ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه به ازای هر سهم سودی ۱.۳۱۳ ریالی را ساخته است.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌های شرکت در شرکت‌های سرمایه پذیر موجب افزایش ۲۰۶ ریالی‌ای پی اس شرکت شده است (معادل ۱۵.۸ درصد از سود شرکت).

در ادامه تصویب شد مجمع افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از سود انباشته طی ۳ ماه آینده تشکیل شود.

در انتها به ازای هر سهم ۴۰۰ ریال سود تقسیم گردید، سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.