تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر : 4665

فراخوان سازمان بورس برای تدوین سازوکار “کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران”

فراخوان سازمان بورس برای تدوین سازوکار “کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران”
اخبار مالی: سازمان و بورس و اوراق بهادار در نظر دارد در راستای افزایش آگاهی سهامداران، بالاخص سهامداران خرد از وضعیت شرکت‌ها و عملکرد مدیران آن‌ها و ایجاد بستری جهت پاسخگویی مدیران این شرکت‌ها به پرسش‌های سهامداران، سازوکار"کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران" را تدوین کند.

پیش‌نویس نخست سازوکار و رویه اجرایی برگزاری کنفرانس فوق بر مبنای نظرات تخصصی و کارشناسی واحدهای ذی‌ربط در سازمان بورس و اوراق بهادار و با بهره‌گیری از دستاوردهای حاصله از مطالعات تطبیقی به شرح پیوست تنظیم گردیده ‌است.

هدف از برگزاری کنفرانس این است که سهامداران بتوانند اطلاعات لازم از امور شرکت را کسب کرده و تصمیمات خود را بر مبنای اطلاعات دقیق‌تری اتخاذ کنند. همچنین، با ارائه پیشنهادات سازنده، مدیریت را در دستیابی به اهداف کلان شرکت که در جهت انتفاع سهامداران است، یاری کنند. بنابراین، یکی از اهداف اساسی برگزاری کنفرانس این است که سهامداران سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهادی هیئت مدیره را موشکافانه و از نزدیک بررسی کرده و متعاقباً آگاهانه در مجمع عمومی مشارکت کرده و اتخاذ تصمیم نمایند.

بدین‌ وسیله از کلیه سهامداران، فعالان بازار سرمایه و اشخاص تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تقاضا می‌گردد؛ ۱- نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود درخصوص پیش‌نویس تهیه شده را حداکثر تا پایان وقت اداری مورخ ۷ دی ۱۴۰۱ از طریق پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ایران (مندرج در تارنمای پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه به آدرس https://cmr.seo.ir/RuleSuggestion.aspx) یا به آدرس الکترونیک cec@seo.ir ارسال نمایند.

نظرات و ملاحظات ارسالی به درگاه فوق‌الذکر متعاقب طرح در کمیته تدوین مقررات و بررسی مراتب در مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه جهت تصویب به هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهاد خواهد شد.

همچنین، مقتضی است؛ ناشران داوطلب جهت برگزاری کنفرانس، آمادگی خود در این زمینه را به مدیریت نظارت بر ناشران سازمان اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.