تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 1672

شرکت توانیر اعلام کرد؛

مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را معرفی کنید؛ ۱۰ میلیون جایزه بگیرید

مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را معرفی کنید؛ ۱۰ میلیون جایزه بگیرید
اخبار مالی- در صورت کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و گزارش آن توسط مردم، شرکت توانیر به فرد گزارشکننده، 10 میلیون تومان جایزه می دهد.

به گزارش اخبار مالی، وزارت نیرو به گزارش های مردمی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز شوند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش ارائه می دهد و در صورتی که مرکز غیرمجاز در یکی از نهادهای دولتی و یا نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند باشد، مبلغ پاداش دو برابر شده و سقف آن به ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

براین اساس تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد تومان به عنوان پاداش به عاملان شناسایی مردمی پرداخت شده است.

جمع بندی گزارش های ارسالی نشانگر آن است، استفاده غیرقانونی از تعرفه برق خانگی و یا از طریق انشعاب مستقیم (برق دزدی) برای استخراج رمزارز به ترتیب  از ۶ و ۵ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۱۲ و ۱۰ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

ارائه این آمار از آن جهت نگران کننده است که افزایش استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمزارز در خانه ها و یا به صورت انشعاب پشت کنتور احتمال آسیب رساندن به دستگاه های الکتریکی همسایگان (شامل یخچال، کولر، تلویزیون و …) را به شدت افزایش می دهد.
گزارش ذکر شده همچنین بیانگر افزایش سهم گزارش های مردمی در شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز از ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۹ به حدود ۲۰ درصد در بهار سال ۱۴۰۰ است.

 هموطنان می توانند گزارش شناسایی خود را از طریق سامانه توانیر به آدرس  https://tavanir.org.ir/samaat، سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به دفتر حراست شرکت های توزیع نیروی برق ثبت کنند.

از آنجایی که ملاحظات مربوط به حفظ محرمانگی هویت عاملان  شناسایی برای شرکت های برق ضروری است، از این رو همه مکاتبه های مربوط به پیگیری گزارش ها به صورت محرمانه انجام می شود و بنابراین فرآیند بررسی گزارش ها بیشتر از حالت عادی است و هموطنان می بایست تا اعلام نتیجه نهایی از طرف شرکت های برق صبور بوده و از ثبت کردن گزارش های تکراری حتما خودداری کنند./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.