تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
کد خبر : 3204

بر اساس طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی انجام می پذیرد

واریز ۵۰۰ تومان به حساب مشترکان کم مصرف از جیب پرمصرف ها

واریز ۵۰۰ تومان به حساب مشترکان کم مصرف از جیب پرمصرف ها
اخبار مالی- چنانچه مشترکان برق مصرف برق خود را به زیر الگو برسانند، پاداشی معادل هزینه تامین برق به ازای هر کیلووات ساعت کاهش دریافت خواهند کرد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از پاون، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، مصوبه طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی»، ضوابط تشویق و اعطای پاداش کاهش مصرف به مشترکان برق را ابلاغ کرد بر اساس این مصوبه، به منظور ایجاد امکان اعمال مشوق‌های مدیریت مصرف و با هدف تسهیل تامین برق به ویژه در اوقات اوج مصرف و همچنین افزایش مشارکت مشترکان شبکه برق کشور در تحقق این هدف از ابتدای ماه‌های گرم سال جاری، شرکت توانیر (از طریق شرکت‌های تابعه و وابسته) مکلف است امکان مشارکت مشترکان خانگی و سایر مصارف را در طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی» به ویژه از طریق سامانه‌های ارتباطی نظیر «برق من» فراهم کند.

بنا بر این مصوبه، در صورتی که مشترکان مشمول طرح، میزان مصرف برق خود را طی دوره اجرای طرح نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده باشند و میزان مصرف آنها به زیر الگو برسد، برق کاهش یافته تا الگوی مصرف را به ازای هر کیلووات ۵۰۰ تومان خریداری کرده و در اولین صورتحساب بعد از زمان اجرای طرح، اعمال حساب کند.

مصوبه وزیر نیرو اضافه می‌کند: شرکت توانیر (علاوه بر پرداخت پاداش به مشترکان صرفه‌جو) از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق ساز و‌ کارهای لازم از جمله برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در مسابقات سراسری و استانی را برای ترغیب مشترکان بخش خانگی و سایر مصارف در کاهش مصرف را فراهم کند.

بنا بر مصوبه ابلاغی محرابیان، در اجرای این طرح منابع لازم برای تشویق مشترکان کاهنده مصرف، از محل منابع حاصل از تعرفه مشترکان پرمصرف تامین خواهد شد و شرکت توانیر موظف است قبل از اجرا، اطلاع‌رسانی لازم را به مشترکان مشمول طرح صورت دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس آنچه در ابلاغیه وزیر نیرو آمده است، مخاطبان اصلی مصوبه، مشترکان خانگی و سایر مصارف در کل کشور هستند که بتوانند در ۴ ماه گرم سال یعنی خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه اقدام به مدیریت و مصرف بهینه برق کرده و مصارفشان را با الگوی مصرف تطبیق دهند.

بر این مبنا، چنانچه مشترکان برق اولاً مصرف برق خود را کاهش داده و دوماً به زیر الگو برسانند، مشمول تخفیف و پاداش شده و پاداش در نظر گرفته شده معادل هزینه تامین برق و به عبارت دیگر ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف خواهد بود و در این رابطه پاداش‌ مشترکانی که اقدام به صرفه‎جویی‌ کنند در قبوض برق‌شان آمده و بستانکاری آنها در پرداخت هزینه قبوض ماه بعد لحاظ خواهد شد.

در این مصوبه همچنین پیش‌بینی شده که از محل تعرفه پرداختی مشترکان پرمصرف، مسابقاتی برگزار و جوایز ارزنده‌ای به مشترکانی که اقدام به مدیریت مصرف می‌کنند، اعطا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.