تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
کد خبر : 4009

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

کسب مجوز برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی ضروری است

کسب مجوز برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی ضروری است
اخبار مالی: نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کسب مجوز برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی برای اصناف مربوطه ضروری و تخلفات از این پس قابل پیگیری است.

چندی پیش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از فراهم شدن امکان کسب مجوز برای خرید و فروش طلا در بستر اینترنت خبر داد.

وی تاکید کرد که به جای فروش طلا در شبکه‌های اجتماعی غیرمجوزدار، باید معاملات در بستر سایت‌های اینترنتی مجوزدار انجام شود.

در همین زمینه، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مدت‌هاست به دلیل حفظ منافع مردم، از طریق اتحادیه طلا و جواهر اعلام کردیم که خرید و فروش در فضای مجازی ممنوع است مگر آنکه افراد مجوزهای لازم را داشته باشند.

محمد کشتی‌آرای اظهارداشت: هرچند در فضای مجازی مسائل رهگیری و استاندارد قابل کنترل نیست، اما کسانی که شرایط لازم را دارا باشند می‌توانند با اخذ مجوز این نوع فعالیت‌ها به کار خود ادامه دهند.

وی اضافه‌کرد: با این کار منافع مردم حفظ می‌شود و دیگر در فضای مجازی شاهد سوء استفاده و خرید و فروش طلاهای غیراستاندارد نخواهیم بود و چنانچه مشکلی رخ دهد قابل پیگیری است؛ در صورتی که در گذشته این امکان وجود نداشت.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه افراد فاقد مجوز همچنان مجاز به خرید و فروش طلا در فضای مجازی نیستند، افزود: کسانی می‌توانند این کار را انجام دهند که مجوزهای لازم را طی سه فرآیند انجام دهند.

 

وی تشریح‌کرد: برای اخذ جواز، افراد ابتدا باید به اتحادیه طلا وجواهر مراجعه کنند و براساس مصوبه‌های این اتحادیه باید افراد مکان تجاری یا اداری قابل قبول اداره اماکن داشته باشند، در مرحله بعد باید «نماد ای» و در آخرین مرحله باید جواز اتحادیه کسب و کارهای مجازی را دریافت کنند تا اجازه فعالیت در فضای مجازی را کسب کنند.

کشتی‌آرای ادامه‌داد: خریداران برای تعیین اعتبار این فروشگاه‌ها، ابتدا باید نماد ای کسب و کار مربوطه را کنترل کنند، این نماد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان مربوطه صادر می‌شود و چنانچه فردی این جواز را داشته باشد می‌تواند  معاملات اینترنتی انجام دهد.

وی تاکید کرد: افراد قبل از انجام هرگونه معامله‌ای ابتدا نماد ای واحد صنفی را بررسی کنند و از صحت و سقم آن مطمئن شوند، زیرا در غیر این صورت هیچکدام از تخلفات قابل پیگیری نیست.

این مقام صنفی گفت: مراکز فروش طلا در فضای مجازی باید فاکتور فروش صادر کنند و در این فاکتورها باید شماره تماس، شماره سریال و آدرس درج شده باشد، در غیر این صورت کالای معامله شده قاچاق محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی بسترهای اینترنتی خرید و فروش طلا از هدر رفت منافع مردم جلوگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.