تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 410

با تامین برق از پنج شنبه این هفته؛

کوره های سیمان جانی دوباره خواهند گرفت

کوره های سیمان جانی دوباره خواهند گرفت
اخبار مالی- با وعده وزارت نیرو، از پنج شنبه این هفته سیمانی ها می توانند از میزان بیشتری برق بهره مند شوند و تولیدات خود را افزایش دهند.

به گزارش اخبار مالی، با اوج گرفتن گرما و قطعی های مکرر برق کارخانجات سیمان و فولاد، تولیدات این کارخانه ها به صورت چشمگیری افت کرد و قیمت این محصولات در بازار رشد چندین برابری را تجربه کرد.

آخر هفته گذشته به منظور رسیدگی به وضعیت صنعت سیمان خصوصا در بورس، جلسه ای در وزارت صمت برگزار شد که در این جلسه وزارت صمت به دولت پیشنهادی مبنی بر عدم عرضه سیمان در بورس به مدت محدود تا رفع مشکل برق و بازگشت میزان تولید کارخانجات سیمان به حالت قبل ارائه داد.

دیروز ۴ مرداد ماه جلسه ای دیگر با عنوان تصمیم گیری درباره خروج سیمان از بورس تشکیل شد که اسدالله کشاورز، معاون امور معادن و صنایع وزارت صمت، طی گزارشی از این جلسه بیان داشت: در هماهنگی با وزارت نیرو، برق صنعت سیمان در روزهای آینده تأمین می‌شود که به تبع آن با افزایش تولید، کاهش محسوس قیمت سیمان امکان پذیر خواهد بود.

کشاورز افزود: با قول‌هایی که مسئولان وزارت نیرو داده‌اند برق صنایع و به ویژه صنعت سیمان از روز پنجشنبه قابل تأمین است و تولید به شرایط طبیعی خود بازخواهد گشت.

وی علت کمبود سیمان را قطعی برق و کاهش تولید دانست و در پاسخ به پرسشی در خصوص نقش صادرات در کمبود محصولات سیمانی گفت: صادرات سیمان نداریم بلکه آنچه صادر می‌شود کلینکر یا همان ماده اولیه سیمان است که حجم آن هم به قدری نیست که در بازار تأثیر داشته باشد.

طیق گفته وی و وعده های مسئولین وزارت نیرو چنانچه برق مجموعه های سیمانی از پنج شنبه وصل شود، به تبع میزان تولید افزایش و انتظار می رود قیمت سیمان بر خلاف چند روز اخیر روند نزولی را دنبال کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.