تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 2793

اداره کل اعتبارات پست بانک ایران به شعب ابلاغ کرد؛

بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی ممنوع شد

بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی ممنوع شد
اخبار مالی- اداره کل اعتبارات پست بانک ایران، بخشنامه ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی را به شعب سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، مدیریت کل مقررات، مجوز های بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه‌ ۰۰/۳۷۵۵۱۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳، اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان را قبل و یا پس از اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ممنوع کرد.
پیش از این و در تیرماه سال ۹۹، بانک مرکزی ج.ا.ا با ابلاغ بخشنامه ۹۹/۱۰۰۸۳۲ به بانک‌ها و موسسات اعتباری مجوز داده بود در صورت توافق بین مؤسسه اعتباری و تسهیلات گیرنده و قبل از اعطای تسهیلات، به بخشی از وثایق که به صورت نقدی مسدود می شود، در قالب حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار، سود علی الحسابی، معادل نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده در شبکه بانکی پرداخت شود و پرداخت سود کمتر از نرخ مصوب سال تخلف محسوب میشود.
بنا بر این گزارش، با ابلاغ این بخشنامه جدید، بانک‌ها و موسسات اعتباری نمی توانند بخشنامه ۹۹/۱۰۰۸۳۲ را ملاک عمل قرار داده و بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به هر عنوانی ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.