تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 642

پس از قطعی برق؛

تعرفه های صادراتی، صنعت فولاد را کم رمق می کند

تعرفه های صادراتی، صنعت فولاد را کم رمق می کند
اخبار مالی- قطعی برق بر روی صنعت فولاد تاثیرات منفی را به همراه داشته است که با تعرفه های صادراتی که به تازگی بر این صنعت توسط وزیر صمت اعمال شده است، این اثرات منفی در آینده بیشتر نیز خواهد شد

به گزارش اخبار مالی– قطعی برق و کاهش تولیدات صنایعی چون فولاد و سیمان در چند وقت اخیر، جو متشنجی را در بازار این محصولات و بازارهای مرتبط و و وابسته به آن ها به وجود آورده است؛ تا حدی که بازارهای بین المللی صنعتی چون فولاد نیز از این وضعیت تاثیر پذیرفته اند.

علی صادقین، فعال بازار سرمایه در این خصوص به تجارت نیوز گفت: معضل منفی فعلی، وضعیت تولید صنایع فولاد است که به دلیل قطعی برق، زنجیره محصولات فولاد به شدت تولید تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین وزیر صمت در روز‌های آخر وزارت خود تعرفه‌های صادراتی خیلی سنگینی را بر روی کامودیتی‌ها به ویژه فلزات اساسی اعمال کردند. به نظر می‌رسد اثر منفی این تصمیم در نماد‌های فلزی نمایان شود.

 صادقین در ادامه اظهار داشت: با این حال  در حال حاضر تهدید خاصی از سمت بازار‌های بین‌المللی برای محصولات فولادی کشور وجود ندارد. همچنین به دلیل آنکه نرخ بهره در آمریکا پایین است، رشد شاخص‌های صنعت به وضوح دیده می‌شود.

صادقین در ادامه گفت: بخشی از رشد گروه فلزات، مرتبط با بازار‌های جهانی است که این بازار‌ها را در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار داده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۱ روند بازار فلزات در ایران و جهان تحرکات خوبی را داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تولید و فروش داخلی و نرخ ارز سامانه نیما دو فاکتور اساسی برای تحولات مثبت فلزات بوده است. زیرا در روز‌های گذشته نرخ ارز در سامانه نیما از روند صعودی برخوردار بوده است. همچنین انتظارات تورمی سیگنال‌های مثبتی را درباره رشد و تقاضای نسبی در این گروه داده است.

صادقین در پایان بیان کرد: چشم‌انداز و برآینده کلی از گروه فلزات و کانی‌ها با توجه به روند افزایشی نرخ ارز و تحولات بازار‌های جهانی مثبت است. در صورتی که از بحران فعلی عبور کنیم اتفاقات مثبتی در این گروه رخ می‎‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.