تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر : 3955

فرزین تاکید کرد؛

حضور پر قدرت بانک ملی ایران در توسعه حوزه انرژی کشور

حضور پر قدرت بانک ملی ایران در توسعه حوزه انرژی کشور
اخبار مالی: مدیرعامل بانک ملی ایران در دیدار با مدیران شرکت سرمایه گذاری نیرو و شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا بر حضور پر قدرت بانک ملی ایران در توسعه حوزه انرژی کشور و حمایت این بانک از فعالان این بخش تاکید کرد.

محمدرضا فرزین در این دیدار که با حضور اعضای هیات مدیره و معاونان بانک صورت گرفت، با بیان اینکه بانک ملی ایران ورود به بخش انرژی کشور را یکی از راهبردها و استراتژی های خود تعیین کرده است، گفت: بانک ملی ایران در گذشته فعالیت خاصی در بخش انرژی نداشت اما امسال به سرمایه گذاری در این بخش ورود کرده است. به طوری که در سال جاری سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در پروژه پترو پالایشگاه شهید سلیمانی، سرمایه گذاری ۱۵ درصدی در پروژه تامین مالی طرح توسعه میدان نفتی آزادگان و سرمایه گذاری در پروژه تامین مالی طرح احداث مخزنگاه شهید نادر مهدوی را پذیرفته ایم.

وی تصریح کرد: همچنین بانک مصمم است تا در جهت حمایت از بخش انرژی کشور در پروژه ساخت پنل های خورشیدی در استان کرمان نیز ورود و سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین از آمادگی این بانک به عنوان یک بانک جامع، در توسعه حوزه انرژی کشور خبر داد و مقرر شد تا پروژه های شرکت سرمایه گذاری نیرو برای ایجاد زمینه همکاری با بانک ملی ایران مورد بررسی قرار گیرند.

در این دیدار، علیرضا صادقی معاون بانکداری جامع نیز با بیان اینکه بانک ملی ایران می تواند مشارکت خوبی با این هلدینگ در بحث تامین مالی از طریق انتشار اوراق داشته باشد، گفت: شعب خارج از کشور بانک نیز می توانند با توجه به ظرفیت های بالا و قابل توجه خود، در بخش فاینانس خدمات مورد نیاز را ارایه دهند.

همچنین پرویز مقدسی رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری نیرو نیز با بیان اینکه بانک ملی ایران به لحاظ حجم مشارکت در پروژه های ملی یک بانک بسیار بزرگ بوده و نمی توان آن را با سایر بانک ها مقایسه کرد، خواستار حمایت این بانک از پروژه های شرکت در قالب سرمایه گذاری، همکاری شعب ارزی و ریالی در بحث فاینانس و… شد.

وی افزود: آینده صنعت برق کشور در پروژه های تجدید پذیر خلاصه می شود و ما برای نخستین بار در کشور برای احداث پارک انرژی در شهرک صنعتی کاشمر با یک هزار و ۱۵۰ مگاوات حجم در سه بخش خورشیدی، سیکل ترکیبی و تولید پراکنده اقدام کرده ایم.

گفتنی است، شرکت سرمایه گذاری نیرو در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده و اکنون ۱۵۰ هزار سهامدار حقیقی دارد. این شرکت در بخش های سرمایه گذاری در حوزه آب، آب شیرین کن، تصفیه خانه، سرمایه گذاری در احداث و توسعه نیروگاهی و… فعالیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.