تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر : 3908

همگام با دیپلماسی تعاون در سطح بین الملل؛

خدمات ارزی بانک توسعه تعاون گسترش می‌یابد

خدمات ارزی بانک توسعه تعاون گسترش می‌یابد
اخبار مالی: سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت: همگام با گسترش دیپلماسی تعاون میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای خارجی، خدمات ارزی بانک توسعه می‌یابد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در نشست تخصصی میان مقامات ارشد وزارتخانه و سفیران و نمایندگی‌های دیپلماتیک تعدادی از کشورهای جهان اظهار داشت: تعاون مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی و اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین محورهای همکاری میان کشورها مطرح است.

وی افزود: تشکیل بانک توسعه تعاون در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی توسط منویات رهبر معظم انقلاب بوده و با توجه به اسناد بالادستی اقتصاد کشور، تعاون به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور مطرح است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون طی سیزده سال اخیر مشغول فعالیت بوده است و در مقطع کنونی ماموریت اصلی بانک حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با اولویت تعاونی‌ها است.

سرپرست بانک توسعه تعاون تصریح کرد: پیشینه تعاون در ایران به ماقبل قرون وسطی برمی‌گردد و اولین تعاونی‌های اصیل در این منطقه سابقه فعالیت دارند.

شیخ حسینی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقطع کنونی تدابیر و اقدامات متنوعی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تعاون با کشورهای خارجی و سفرا و هیات های اقتصادی کشورها برقرار نموده است و بانک توسعه تعاون نیز با تجربه چندین ساله فعالیت ارزی، خدمات ارزی را از صدور حوالجات ارزی به صدور اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه و سایر خدمات تخصصی مورد نیاز گسترش می دهد تا بتواند عاملیت ارزی و مالی ارتباطات ، مبادلات و قراردادهای میان ایران و کشورهای خارجی را عهده دار شود.

در این نشست که با حضور سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همراه بود، مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میثم امرودی مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه نیز مباحث تخصصی را ارائه دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.