تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
کد خبر : 3429

با عقد 40 میلیارد دلار قرارداد و تفاهمنامه ممکن شد

دلار های روسی در راه صنعت نفت و گاز ایران

دلار های روسی در راه صنعت نفت و گاز ایران
اخبار مالی- در قالب دو قرار داد و چهار تفاهم نامه، روسها 40 میلیارد دلار برای توسعه در میدان‌های مشترک گازی کیش، پارس شمالی و همچنین ۶ میدان نفتی از جمله منصوری، آب تیمور، کرنج، آذر و چنگوله، سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش اخبار مالی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در آئین امضای تفاهمنامه شرکت ملی نفت ایران با شرکت گاز پروم روسیه گفت: در اواخر سال گذشته موفق شدیم دو قرارداد جدید، به علاوه ۴ تفاهمنامه با دو شرکت روسی به امضا رساندیم که بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار ارزش آن‌ها خواهد بود.

به گفته وی ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای فشارافزایی در میدان پارس جنوبی برای نگهداشت و افزایش توان تولید و ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در توسعه میادین مشترک آرش و فرزاد بخشی از مفاد این تفاهم نامه هست .

 وی گفت: با سرمایه گذاری شرکت گازپروم در توسعه دو میدان گازی کیش و پارس شمالی با حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری، موفق به تولید بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز خواهیم داشت. توسعه ۶ میدان نفتی از جمله منصوری، آب تیمور، کرنج، آذر و چنگوله نیز از محور‌های همکاری با روسیه خواهد بود.

خجسته مهر افزود: سوآپ گاز و فرآورده‌های نفتی، طرح‌های ان جی ال، احداث خطوط لوله صادرات گاز و همکاری‌های علمی و تکنولوژیک از دیگر محور‌های این تفاهمنامه راهبردی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.