تاریخ انتشار : جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر : 2433

قیمت مسکن درتهران: بیشترین ۷۰.۲ و کمترین ۱۵.۶ میلیون تومان

قیمت مسکن درتهران: بیشترین ۷۰.۲ و کمترین ۱۵.۶ میلیون تومان
اخبار مالی-واحد های زیر 80 متر مربع 58.5 درصد از معاملات مسکن تهران را در دیماه 1400 تشکیل می دهد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از بانک مرکزی ج.ا.ایران، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در دی ماه سال ۱۴۰۰، به ۹.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۰.۵ و ۱۷۹.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۲۰.۳ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه دی ماه سال ۱۳۹۹ (معادل ۹۸.۳ درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در دیماه ساال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از مجموع ۹۸۱۶ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۶ / ۳۳ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با دیماه سال قبال حدودد ۴ / ۵ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در سایر گروهها شامل ” ۶ تا ۱۰ ” ،” ۱۱ تا ۱۵ ” ،” ۱۶ تا ۲۰ ” و “بیش از ۲۰ ” سال ساخت افزوده شده است.

در دیماه سال ۱۴۰۰ ، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران ۴ / ۳۲۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱ / ۱ و ۳ / ۲۰ درصد افزایش نشان میدهد.

بر اساس ماخذ محاسبات گزارش برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مساکونی معامله شده معادل ۲ / ۷۰۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۵ / ۱۵۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۰ / ۱۷ و ۸ / ۲۸ درصد افزایش نشان میدهند.

همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران در دیماه سال ۱۴۰۰ نشان میدهد که به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵ / ۵۸ درصاد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. همچنین ۵ / ۶۲ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این ماه ) ۴ / ۳۲۹ میلیون ریال( معامله شده و ۹ / ۴۸ درصد از معاملات نیز به واحدهای مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۰ / ۲ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه سال ۱۴۰۰» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

جهت دریافت گزارش کامل بانک مرکزی از بازار مسکن در تهران روی این لینک ضربه بزنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.