تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 910

نماینده مجلس مطرح کرد؛

اولویت های پیش روی وزیر صمت، از تنظیم بازار تا افزایش تیراژ خودرو

اولویت های پیش روی وزیر صمت، از تنظیم بازار تا افزایش تیراژ خودرو
اخبار مالی- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تنظیم بازار، تامین نقدینگی صنایع کوچک و متوسط، افزایش تیراژ تولید خودرو و ساماندهی صنعت فولاد را از ضرورت‌های پیش روی وزیر آینده صمت برشمرد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از خبرگزاری خانه ملت روح اله عباس پور درباره اولویت‌های وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت، گفت: تنظیم بازار در شرایط کنونی که قیمت کالاهای اساسی افزایش چشم‌گیری یافته یکی از اصلی‌ترین ضرورت ها است، زیرا قدرت خرید مردم کاهش یافته و ساماندهی بازار و واقعی کردن قیمت مایحتاج روزانه جامعه باید به عنوان یکی از نیازهای اصلی در نظر گرفته شود.

رفع موانع تولید منجر به اشتغالزایی و کاهش قیمت‌ها می‌شود

عباس پور رفع موانع تولید را یکی دیگر از ضرورت‌ها دانست و افزود: وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با حمایت از رونق تولید از یک سو زمینه کاهش قیمت کالاها را فراهم کند و از سوی دیگر صادرات به بازار کشورهای همسایه و در نتیجه ارزآوری را ممکن سازد.

وی اضافه کرد: رونق تولید می‌تواند به اشتغالزایی نیز منجر شود که با تحقق این مهم معضل بیکاری تا حدودی رفع شده و دغدغه بسیاری از خانواده‌ها از بین می رود.

تامین نقدینگی صنایع کوچک و متوسط باید اولویت وزیر آینده صمت باشد

این نماینده تامین نقدینگی صنایع کوچک و متوسط را یکی دیگر از برنامه‌های ضروری وزیر آینده صمت برشمرد و ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط نقش موثری در اشتغالزایی دارند و با سرمایه‌گذاری اندک در این در واحدها به راحتی می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش تیراژ تولید خودرو نیز یکی از نیازهای فعلی جامعه است زیرا در شرایط کنونی تولید، پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان نیست.

عباسپور ساماندهی سیمان، فولاد و حذف دلالان از این بازارها را نیز از ضرورت‌ها دانست و افزود: باید برای رفع مشکلات در حوزه‌های مذکور برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسبی انجام داد زیرا ساماندهی صنعت فولاد بر سایر صنایع نیز اثرگذار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.