تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر : 894

مدیرکل دفتر صنایع برق فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت؛

بازار لوازم خانگی در کشورهای همسایه ۳۷ میلیارد دلار ظرفیت دارد

بازار لوازم خانگی در کشورهای همسایه ۳۷ میلیارد دلار ظرفیت دارد
اخبار مالی- لوازم خانگی در کشورهای همسایه 37 میلیارد دلار ظرفیت بازار دارد و مدیرکل دفتر صنایع برق فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت از هدف گذاری برای صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری در این حوزه خبر داد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از وزارت صمت، کیوان گردان در نشست بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبری و مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت برگزار شد، از هدف گذاری برای صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری در این حوزه خبرداد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شد.

وی همچنین اشتغال مستقیم در این حوزه را ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: گردش مالی سالیانه در صنعت لوازم خانگی کشورمان ۶ میلیارد دلار است.

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت همچنین بیان کرد: بازار حدود ۳۷ میلیارد دلاری محصولات لوازم خانگی در کشورهای همسایه ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقا تولید و صادرات لوازم خانگی کشورمان است.

گردان در ادامه به تدوین پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: دسترسی مناسب به بازارهای محلی منطقه‌ای و فراملی، امکان تأمین بخش قابل توجهی از مواد اولیه، تنوع محصولات، بومی سازی بخش زیادی از طراحی و دانش فنی و اشتغال زایی بالا مهمترین مزیت‌های سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه زنجیره لوازم خانگی است.

وی همچنین به تشکیل کارگروه پایش و نظارت بر این برنامه عملیاتی اشاره داشت و گفت: این کارگروه با مسئولیت معاونت امور صنایع وزارت صمت و با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط تشکیل خواهد شد که مسئولیت دبیرخانه بر عهده دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.