تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر : 1449

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد؛

تولید فولاد خاورمیانه با بیش از ۷۲ درصد تولید فولاد در مشت ایران

تولید فولاد خاورمیانه با بیش از ۷۲ درصد تولید فولاد در مشت ایران
اخبار مالی- طبق آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد در جولای 2021، ایران با تولید بیش از 72 درصد فولاد خاورمیانه، رتبه اول را در این منطقه دارد.

به گزارش اخبار مالی، طبق اخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ۶۴ کشور دنیا در ماه جولای ( ۱۰ تیر تا ۹ مرداد ) در سال ۲۰۲۱ نسبت به جولای ۲۰۲۰ ۳.۳ درصد افزایش داشته به رقم ۱۶۱.۷ میلیون تن رسیده است.

در این گزارش، جایگاه ایران در بین کشورهای تولیدکننده فولاد جهان، رتبه دهم گزارش شده است و کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب در جایگاه ۱ تا ۹ تولید فولاد تا ماه جولای ۲۰۲۱ هستند.

تولید فولاد خاورمیانه(غرب آسیا)در ماه جولای با رشد ۹.۲ درصدی به ۳.۶ میلیون تن و در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۰ درصدی به ۲۵.۳ میلیون تن رسیده است.

همچنین در هفت ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تولید فولاد ایران یا رشد ۹.۹ درصدی به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده است و در جولای امسال با رشد ۹ درصدی به ۲.۶ میلیون تن رسیده است.

بدین ترتیب ایران با تولید بیش از ۷۲ درصد فولاد خاورمیانه، در بین کشورهای غرب آسیا در تولید فولاد جایگاه اول را دارد و قطر، عربستان و امارات متحده عربی به در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.