تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر : 2655

گزارش:

درآمد ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومانی بانک دی از تسهیلات اعطایی

درآمد ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومانی بانک دی از تسهیلات اعطایی
اخبار مالی_ بانک دی در 11 ماهه نخست امسال تنها از محل تسهیلات اعطایی خود رقمی بیش از 2هزار و 458 میلیارد و 991 میلیون تومان درآمدزایی داشته است.

به گزارش اخبار مالی به نقل از اخبار پولی مالی، صورت‌های مالی منتشر شده بانک دی برای دوره مالی مربوط به انتهای بهمن‌ماه نشان می‌دهد که این بانک تنها در این ماه ۱۸۵ میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرده است.

این در حالی است که بانک دی در ۱۱ ماهه سال گذشته، رقمی معادل ۲ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرده بود. با این حساب بانک دی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۸۵ میلیارد تومان بیشتر درآمد از این محل کسب کرده است.

بانک دی از محل سپرده‌گذاری‌های خود نیز در این مدت درآمدی بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان داشته که تنها ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون آن در بهمن‌ماه رقم خورده است. این رقم برای مدت مشابه سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.

این بانک از محل اوراق بدهی خود نیز درآمدی ۱۹ میلیارد و ۷۶۴ میلیونی در ۱۱ ماهه نخست امسال داشته و تنها یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان آن در بهمن‌ماه بدست آمده است.

اما بانک دی ۴۷۲ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری‌های خود تا پایان بهمن‌ماه کسب درآمد کرده است. این درآمد در دوره یک ماهه بهمن‌ماه فقط ۲میلیارد و ۹۶۰ میلیون آن حاصل شده است.

نکته جالب توجه در صورت‎های مالی بانک دی، درآمد ۱۸۸ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومانی در محل کارمزدهای بانکی این بانک در ۱۱ ماهه نخست امسال است. تقریبا تمامی کارشناسان بانکی تاکید دارند که بهترین و سالم‌ترین درآمدهای بانکی است و برای اصلاح نظام بانکی لازم است تا درآمدهای کارمزدی جایگزین درآمدهای بانک‌ها از محل سرمایه‌گذاری‌ها و بنگاه‌داری‌ها شود.

بانک دی در بهمن‌ماه امسال ۲۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان تنها از محل کارمزدهای خود درآمد کسب کرده است.

این بانک تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته ۱۶۷ میلیارد تومان درآمد کارمزدی کسب کرده بود که تقریبا برای امسال ۲۰ میلیارد تومان رشد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.