تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 1145

به منظور تامین نیاز داخل؛

صادرات برق کاهش یافته است

صادرات برق کاهش یافته است
اخبار مالی- صادرات برق از ابتدای امسال به دلیل مشکلات این صنعت، به تمام کشورهای طرف قرارداد شرکت توانیر، متوقف شده است یا در کمترین میزان ممکن (نزدیک به صفر) کاهش یافته است.

به گزارش اخبار مالی به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص افزایش صادرات برق به پاکستان تاکید کرد: همواره در تمام گفت وگو ها با رسانه‌ها و مذاکرات و قراردادها در این خصوص تاکید شده است که اولویت اصلی تأمین نیاز هموطنان در داخل کشور است.

رجبی مشهدی ادامه داد: در گفت وگوی اخیر نیز تاکید شد که زیرساخت لازم (خط انتقال برق) برای صادرات برق به بندر گوادر پاکستان در خاک ایران وجود دارد اما طرف مقابل همچنان زیرساختی که بتواند افزایش واردات برق را از ایران داشته باشد احداث نکرده است و حتی در صورت احداث زیرساخت‌های لازم در خاک پاکستان نیز اولویت با تأمین نیاز داخلی و سپس صادرات است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری نیز چون کشور دچار محدودیت‌های در تأمین برق شده است، صادرات برق به تمام کشورهایی که با آنها قرارداد داشته ایم متوقف شده یا در کمترین میزان ممکن (نزدیک به صفر) کاهش یافته است.

لازم به اشاره است دیروز رجبی مشهدی با اشاره به تصمیم پاکستان بر افزایش واردات برق از ایران در آینده، از آمادگی ایران برای افزایش صادرات به این کشور خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.