تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر : 1542

برای حفظ سیاستهای زنجیره فولاد؛

فولادی ها و معدنی ها در حوزه یکدیگر ورود نکنند

فولادی ها و معدنی ها در حوزه یکدیگر ورود نکنند
اخبا مالی- ورود صنایع معدنی در عرصه فولادسازی و همچنین ورود فولادسازی ها به حوزه معدن برای تامین مواد اولیه خود، بر زنجیره تولید فولاد اثر خواهد گذاشت.

به گزارش اخبار مالی به نقل از فولادبان، نادر سلیمانی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص تقسیم وظایف صنایع معدنی و فولادی گفت:تقسیم وظایف معدنی ها و فولادی ها و پیگیری سیاستهای اولیه زنجیر فولاد روشی مناسب تر برای توسعه فولاد کشور است؛ تا
اینکه هر بخش از زنجیره برای حل مشکلات خود به زدن واحدهای بعدی و قبلی حلقه روی بیاورد، برای کل صنعت مشکل زا خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر معدنی ها به فکر توسعه معادن خود نمی افتادند و فولادی ها هم به فکر تخصصی شدن تولید محصولات خود بودند بسیار بهتر از این بود که فولاد ساز برای تامین مواد اولیه خود به فکر استخراج از معادن بیافتد و معدنی ها هم برای حل مشکلات معدنی خود به فکر فولادسازی باشد.

عضوانجمن تولیدکنندگان فولاد گفت:در زنجیره فولاد بطور سنتی هریک از بخشهای فولاد به معدنی و فولادی تعریف شده بودند ولی در اوایل دولت احمدی نژاد که زنجیره به هم خورد مجوز فولاد دسازی به معدنی ها داده شد و معدنی ها علاوه بر اینکه مجوز فعالیت و توسعه معادن را داشتند به فولادسازی هم روی آوردند.

سلیمانی ادامه داد: در این شرایط فولادی ها هم که با خطر کمبود مواد اولیه رو به رو شدند به تامین مواد اولیه کارخانه های خود از معادن روی آوردند و همین روند موجب تداخل وظایف معدنی ها و فولادی ها شد.

وی با بیان اینکه سیاست توسعه زنجیره فولاد براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴را بر مبنای تقسیم وظایف معدنی ها وفولادسازان دانست و گفت : تداخل وظایف دوطرف زنجیره فولاد بر دیگر قسمتهای زنجیره بسیار تاثیر خواهد گذاشت، در صورتی که هدف اصلی باید تامین منافع مصرف کننده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.