تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 1647

با واگذاری معادن غیرفعال؛

معادن اصفهان ۱۵ درصد تولید بیشتر خواهند داشت

معادن اصفهان ۱۵ درصد تولید بیشتر خواهند داشت
اخبار مالی- طبق گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، با واگذاری و صدور پروانه معادن غیرفعال در این استان حدود ۱۵ درصد به ظرفیت تولید معادن اصفهان اضافه خواهد شد.

به گزارش اخبار مالی، طبق گفته محمد سرجوقیان، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، از مجموع ۶ هزار محدوده معدنی در کل کشور، بیش از ۹۰۰ محدوده اکتشافی، پروانه بهره برداری، گواهی کشف و مجوز برداشت متعلق به استان اصفهان است که برگزاری مجدد مزایده این محدوده ها طی ده روز گذشته از جانب وزارت صمت صادر شده است.

تا کنون یک هزار و ۳۰۰ مجوز معدنی در استان اصفهان صادرشده که این استان را از نظر تعداد معادن و پروانه های صادرشده به جایگاه نخست کشور رسانده است که این عدد ۸۵۰ پروانه بهره برداری معدنی، ۱۵۰ محدوده شن و ماسه و ۳۵۰ فقره پروانه اکتشافی را شامل می شود.

همچنین اشتغال زایی در هرکدام از معادن سنگ های تزئینی حدود ۲۵ نفر، معادن فلزی ۴۰ نفر و مصالح ساختمانی حدود ۱۰ نفر است.

گفتنی است، وزیر صمت در مهرماه ۹۹ در بخشنامه ای به همه استان ها بر لزوم فعال سازی معادن تعطیل شده تأکید کرد و یک فرصت سه ماهه به بهره برداران داد.

طبق سیاست وزارت صنعت در راستای سهولت انجام فرایندها و مزایده ها فرآیند واگذاری تماما الکترونیکی و بدون حضور مراجعان و متقاضیان واگذاری در سطح کشور انجام می شود و محدوده ها و معادنی که واگذار می شوند فاقد معارض دولتی و مردمی و بدون هیچ گونه تعارض هستند و برندگان به سهولت می توانند کار خود را در راستای فعال سازی به پیش ببرند.

واگذاری معادن، طی دو فرایند در فاصله ۱۵ روزه انجام شده که در مرحله نخست ۱۶ استان دسته بندی شده است و گروه نخست می توانند نسبت به مراجعه به سایت و ثبت نام اقدام کنند و در بازه زمانی بعدی نیز گروه دوم (۱۶ استان دیگر) می توانند این اقدام را انجام دهند.

از حدود ۶ هزار معدن و محدوده، تعداد ۳۳۰ محدوده و معدن متروکه، یک هزارم و ۲۲۶ فقره دارای پروانه بهره برداری معدن و ۴۸۰ فقره دارای گواهی کشف است.

۹ هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه بهره برداری از معادن و کانسارهای معدنی اصفهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال یافته اند.

لازم به ذکر است، استان اصفهان از حیث تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم و ازنظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.