تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 2877

کاهش ۶۶ درصدی سود خالص پست بانک

کاهش ۶۶ درصدی سود خالص پست بانک
اخبار مالی- سود خالص هر سهم پست بانک ایران در دوره مالی منتهی به 29 اسفند 1400 (حسابرسی نشده) از 2.151 ریال به 739 ریال کاهش یافته و کاهشی 66 درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش اخبار مالی به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پولی و مالی، صورت‌های مالی منتشر شده پست بانک ایران که با نماد «وپست» در بورس تهران فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که سود پایه این بانک در دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ از ۲.۲۱۹ ریال به ۸۳۳ ریال کاهش یافته و در حقیقت ۶۲ درصد افت کرده است.
با وجودی که سود عملیاتی این شرکت ۱.۶۰۱ ریال بوده اما این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۹، ریزشی ۶۸ درصدی داشته است.
اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال حکایت از آن دارند که زیان غیرعملیاتی این بانک در دوره مورد گزارش ۷۲ درصد کاهش یافته اما همچنان ۷۶۸ ریال منفی است. انی زیان در دوره مشابه سال قبل، ۲.۷۴۴ ریال بود.
این صورت مالی همچنین نشان می‌دهد که درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری آن در اوراق بدهی نیز برابر با ۳هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان بوده که ۷۷ درصد بیشتر از دوره مالی ۱۳۹۹ است.
هزینه سود سپرده‌های این بانک نیز در این دوره از ۹۱۴ میلیارد تومان به یک هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان افزایش یافته که رشدی ۶۰ درصدی را به ثبت رسانده است.
با این حال درآمد کارمزدی پست بانک ایران ۷۴ درصد افزایش داشته است و از ۵۴۱ میلیارد تومان به ۹۴۲ میلیارد تومان رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.