تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 2102

امکان صدور تأییدیه چک از طریق خودپردازها از آذرماه فراهم می‌شود

امکان صدور تأییدیه چک از طریق خودپردازها از آذرماه فراهم می‌شود
اخبار مالی-رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از آذرماه بانک‌ها باید امکان ثبت، صدور و تأییدیه چک را برای مشتریان فراهم کنند، گفت: در حال حاضر 18 بانک با تجمیع منابع افراد در بانک‌ها چک را پاس می‌کنند که بایستی تا دی ماه این قانون در تمام بانک‌ها اجرایی شود.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی بعد از حضور در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات این نشست اظهار داشت: در قانون چک باید نسبت به صدور و تاییدیه چک اصلاحات لازم صورت گیرد و امکان آن بایستی از طریق خودپردازها و پیامک‌ها به مشتریان فراهم شود. لذا قرار است از آذرماه بانک‌ها تا پایان سال جاری این امکان را حداقل از طریق خودپردازها برای مشتریانشان فراهم کنند.

وی افزود: اگر فردی چکی را صادر می‌کند و منابع آن هم در بانک‌های مختلف وجود دارد، علاوه بر آنکه این چک امکان پاس شدن را با تجمیع منابع دارد، بایستی چنین امکان قانونی برای مشتریان فراهم شود. این در حالی است که هم اکنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده‌اند که امیدوارم در دیماه این امکان فراهم شود تا چک‌ها با استفاده از موجودی فرد در تمامی بانک‌ها پاس شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بحث چک به عنوان وثیقه و تضمین هم در کمیسیون اصل نود مطرح شد؛ قرار شد با همکاری کمیسیون اصل ۹۰ پیشنهادات لازم در این باره تدوین شود.

صالح آبادی گفت: در مورد ارقام مندرج در چک‌ها هم باید در شورای پول و اعتبار این موضوع بحث شود اما باید به تدریج چنین اقدامی صورت گیرد، لذا مقرر شد با هماهنگی کمیسیون اصل نود و بانک مرکزی این موضوع را هم عملیاتی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.