تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 5877

رونمایی از “نقشه راهبردی بازار سرمایه”

رونمایی از “نقشه راهبردی بازار سرمایه”
اخبار مالی: همزمان با هفته جهانی سرمایه‌گذاری در بورس و با حضور خبرنگاران بازار سرمایه، از "نقشه راهبردی بازار سرمایه" توسط رئیس و هیات مدیره سازمان بورس رونمایی شد.

خبرنگاران بازار سرمایه از “نقشه راهبردی بازار سرمایه” به منظور حمایت از حقوق سرمایه گذاران، ساماندهی،حفظ و توسعه پایدار بازار سرمایه شفاف، منصفانه و کارآ با حضور رئیس سازمان بورس، اعضای هیئت مدیره سازمان و اصحاب رسانه رونمایی شد.

از مهم‌ترین اهداف این نقشه می‌توان به حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران ( افزایش اعتماد عمومی و بهبود سرمایه اجتماعی، تقویت نظام حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه، تعامل سازنده و اثربخش با مراجع حاکمیتی) و ارتقای شفافیت و کارایی در بازار سرمایه ( افزایش عمق و بهبود نقدشوندگی بازار از طریق اصلاح و بهبود سازوکارهای معاملاتی اصلاح و بازطراحی فرآیند و محتوای افشای اطلاعات و ارتقای شفافیت اشخاص تحت نظارت ) اشاره کرد.

رشد و یادگیری به منظور حمایت از توسعه و نوآوری در بازار سرمایه، هوشمندسازی و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات توسعه و تعالی سرمایه‌های سازمانی از جمله الزامات دیگر این نقشه به حساب می‌آید.

فرآیندهای داخلی نقشه راهبردی بازار سرمایه شامل حفظ و تقویت ثبات در بازار سرمایه و ارتقای نظام نظارتی همچون (شناسایی، تجزیه و تحلیل و پاسخ مؤثر به تحولات و انواع ریسک‌های بازار سرمایه، ارتقاء رویکردهای نظارتی و شناسایی ناهنجاری های رفتاری در بازار سرمایه مبتنی بر فناوری های نوین پردازش و مدیریت داده‌ها، توسعه و تعمیق بازار مشتقات در بورس‌ها و بازارهای خارج بورس) و تقویت سازوکارهای تنظیم‌گری و چارچوب‌های حقوقی همانند (تدوین و تنقیح مقررات بازار سرمایه با هدف ایجاد چارچوب تنظیم‌گری و مقرراتی تسهیل‌گر، پیشرو و بازدارنده، بهینه‌سازی سازوکارهای پیشگیری و برخورد با ناهنجاری‌ها با بکارگیری فناوری‌های تنظیم‌گر و ظرفیت‌های داخلی و خارجی بازار سرمایه) است.

شایان ذکر است با اجرای همگام و مناسب نقشه راهبردی بازار سرمایه چشم‌انداز بازار پویا و مستقل که با تقویت اعتماد عمومی و ارتقاء جایگاه خود همسو با استانداردهای بین‌المللی و در تعامل با ذینفعان، زیست بومی پایدار برای تشکیل سرمایه، تأمین مالی، مدیریت ریسک و توسعه اقتصادی کشور تحقق خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.