تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
کد خبر : 6399

به میزبانی بیمه اتکایی ایران‌معین در یک دیدار یک عرضه؛

“معین” به بازار سرمایه معرفی شد

“معین” به بازار سرمایه معرفی شد
اخبار مالی: نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت بیمه اتکایی ایران معین با حضور مدیران این مجموعه 16 اسفند در فرابورس ایران برگزار و پیرو آن عملکرد، ظرفیت‌ها و صورت‌های مالی این مجموعه برای اصحاب رسانه و عموم مخاطبان تشریح شد.

در ابتدا نائب رئیس هیئت مدیره و سرپرست بیمه اتکایی ایران‌معین با اشاره به اینکه شرکت توسط بیمه ایران در سال ۸۲ تاسیس و با ۱۸ سال سابقه ارزشمند در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی راهبر این مناطق بوده است، افزود: از دست رفتن مزیت‌های رقابتی در مناطق آزاد به دنبال حذف معافیت مالیاتی، فعالیت روز افزون شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی، بازدهی مطلوب تر بیمه‌گری اتکایی نسبت به بیمه‌گری مستقیم و نیاز صنعت بیمه کشور به ایجاد ظرفیت بیشر در حوزه بیمه‌های اتکایی  باعث شد با تصمیم سهامداران در آذر ماه ۱۴۰۰ موضوع فعالیت شرکت از بیمه‌گری مستقیم به اتکایی تغییر کند.

اعظم هنردوست چشم انداز این شرکت را ” بیمه گر اتکایی منتخب، مورد اعتماد و چابک در بازار بیمه کشور و فعال در بازار های بین المللی با حفظ ثبات و پایداری مالی “،   اعلام کرده و گفت: پس از صدور پروانه فعالیت اتکایی توسط بیمه‌ مرکزی ج.ا ایران در اسفند ماه سال ۱۴۰۰فصل جدیدی در حیات اقتصادی بیمه اتکایی ایران معین آغاز شد که با حصول دستاوردهایی از جمله افزایش پرتفوی بیمه‌گری به ۵۵۰ میلیارد تومان، کاهش نسبت خسارت به ۷ درصد، افزایش سرمایه به ۱۲۵۰میلیارد تومان، درج نماد “معین” و امروز هم عرضه سهام، تحقق هدفگذاری فوق حتمی است.

وی کاهش خسارت ۲۵ درصدی ۹ ماهه سال گذشته به ۷ درصد مدت مشابه سالجاری را نتیجه افزایش سود آوری و کنترل ریسک برشمرده و اظهار داشت: همانگونه که اشاره شد در حال حاضر پرتفوی اتکایی شرکت به ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده و  با تلاش هئیت مدیره، مدیران و کارکنان، روند افزایشی مطلوب ادامه دار است.

هنردوست بیمه اتکایی ایران‌معین را بزرگترین شرکت اتکایی از نظر سرمایه معرفی کرده و اظهار داشت: شرکت با تجربه سال‌ها فعالیت اتکایی درکنار بیمه‌گری مستقیم با این بازار آشنا است. برای همین در ۹ ماهه سالجاری توانست ۱۵ درصد از سهم پرتفوی اتکایی را  به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.