تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 1400

علاوه بر نبود برق؛

نیروگاه های صنایع فولادی، آبی برای تولید برق ندارند

نیروگاه های صنایع فولادی، آبی برای تولید برق ندارند
اخبار مالی- علاوه بر مشکل قطعی برق در صنایع فولادیف برخی از واحدهای فولادی که خود نیروگاه اختصاصی برای تولید برق دارند به دلیل کمبود آب در تولید برق نیز با مشکل رو به رو هستند.

به گزارش اخبار مالی، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در سمینار بررسی چالش برق در زنجیره فولاد در خصوص راهکارهای موجود واحدهای تولیدی فولاد برای کاهش میزان مصرف برق این صنعت اظهار داشت: یک سوزنی که ما می توانیم به خود بزنیم این است که اگر ما بتوانیم تعادلی بین مصرف DRI و قراضه در EIF ایجاد کنیم با توجه به اینکه برای DRI به ۶۰۰ کیلووات و برای قراضه به ۴۵۰ کیلووات نیاز به تامین برق داریم و اگر بتوانیم نسبت ۹۰ به ۱۰ را به ۷۰ به ۳۰ برسانیم می توانیم کاهش مصرف داشته باشیم.
یزدی زاده در ادامه گفت: همچنین استفاده از فرآیندهای هات شارژینگ و سایر فرآیندهای  می تواند کمک کند مصرف برق آن بخش تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند و یا می توانیم از HPI در واحدهایی که فرآیند توام DRI و فولاد سازی دارند استفاده کنیم گرچه تاثیرگذاری چشم گیر و کافی برای حل مشکل را ندارد.
یزدی زاده سپس در خصوص مشکل برق و آب واحدهای فولادسازی به سراغ وزارت نیرو رفت و از عدم مدیریت این وزارت گلایه کرد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به اینکه منبع آب نیز در اختیار وزارت نیرو است؛ متاسفه من در حوزه کاری خود کوچک ترین برنامه ریزی را شاهد نبودم. وزارت نیرو باید طوری برنامه ریزی کند تا تحت هیچ شرایطی آب ورودی شرکت هایی که تامین کننده برق خودشان هستند، قطع نشود.

وی در ادامه گفت: در دسته بندی که برای رهاسازی آب صورت گرفته، با وجود اینکه سهم ما بسیار سهم کوچکی است اما دیوار فولادی ها به عنوان صنایع آب بر کوتاه است.

یزدی زاده به کوره بلندها اشاره کرد و گفت: امسال شرکت میدکو نیز که دارای کوره بلند است به تولید فولاد کشور اضافه شد.
یزدی زاده در ادامه در خصوص مشکل آب این واحد برای تامین برق توسط نیروگاه اختصاصی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: ذوب آهن نیروگاه تخصصی خود را دارد و می تواند تولید برق داشته باشد اما برای تامین برق نیازمند آب هستیم.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه در خصوص تعرفه های نیروگاهی به عنوان یکی از چالش های کارخانه های فولاد گفت: عدم اختصاص تعرفه های نیروگاهی باعث می شود انگیزه برای تولید برق کارخانه کاهش پیدا کند و کارخانه از بورس انرژی خرید کند؛ در بورس انرژی نیز باید مابه تفاوت را که ۳۶۰ تومان است را به توانیر پرداخت کنیم. پس بودن بورس انرژی چه معنی دارد؟ بورس انرژی را تعطیل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.