تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 2225

گزارش بازار :

اخبار مالی

چرا بازار رمزارزها دچار سقوط قیمتی شد؟

چرا بازار رمزارزها دچار سقوط قیمتی شد؟
- پیش بینی تغیر در سیاست های پولی فدرال رزرو و اعمال استانداردهای بین المللی بر صرافی های متمرکز دیجیتال از جمله دلایل سقوط قیمتی رمزارزها در بود.

اخبار مالی- پیش بینی سرمایه گذاران نسبت به تغیر سیاست انبساطی فدرال رزرو در روزهای آتی، باعث خروج سرمایه از بازار کریپتو و سقوط قیمتی رمزارزها شد.

به گزارش اخبار پولی مالی، روز جمعه بازار ارزهای دیجیتال با سقوط قیمتی دسته جمعی مواجه شد به ترتیبی که ۱۵% ارزش خود را از دست داد. این ریزش روز شنبه کاهش پیدا کرد اما کاهش قدرتمندی را در حجم بازارکریپتو از خود برجای گذارد. این بدان معنا است که اصلاح قیمتی صورت گرفته دارای دلایل فاندامنتال قدرتمندی بوده است.

روز شنبه بیت کوین با کاهش ارزش به میزان ۱۶% منفی بود و بدین ترتیب به میزان ۳۱.۶ درصد از ارزش خود را نسبت به بالاترین نرخ خود در ماه گذشته از دست داد. اتریوم نیز که با کاهش قیمتی مواجه شد و روز شنبه ۴۲۸.۱۹ دلار کاهش قیمت را ثبت کرد.

دلایل اصلاح بزرگ قیمتی بازار کریپتو:

کاهش نرخ بیکاری در آمریکا از ۴.۶% به ۴.۲% و خارج شدن اقتصاداین کشوراز رکود، تحلیل گران را بر آن داشته است که فدرال رزرو( بانک مرکزی آمریکا) برای مقابله با تورم بالای حاصل از نزریق نقدینگی، به زودی نرخ بهره را افرایش خواهد داد این پیش بینی باعث خارج شدن سرمایه از بازار کریپتو و ورود به بازار پول شده است. کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی از علایم تقویت نرخ بهره در آمریکا شمرده می شود.
اعلام تصمیم دولت روسیه مبنی بر اعمال استانداردهای نظارتی بین المللی بر صرافی های ارزهای دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۲ نیز یکی دیگر از ضربه های وارد شده به بازار رمز ارزها در روز جمعه بود.
شیوع سویه جدید ویروس کرونا بازارهای بورسی را نگران کرده است.سال ۱۳۹۸ شیوع کرونا و سقوط بازار بورس باعث اصلاح قیمتی بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال شد. برخی سرمایه گذاران نگران تکرار وضعیت پیشین هستند.

نکته: نجیب بوکلیه، رئیس‌جمهور السالوادور، که کشورش بیت کوین را به‌عنوان ارز قانونی معرفی کرده بود، اعلام کرد در شرایط کاهشش قیمت این ارز به تعداد ۱۵۰ بیت کوین به قیمت ۴۸,۷۰۰ دلار خریداری کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.