تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۵:۵۲
کد خبر : 334

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران خبر داد:

کمبود سیمان و فولاد، ساخت مسکن ملی را متوقف کرد

کمبود سیمان و فولاد، ساخت مسکن ملی را متوقف کرد
اخبار مالی-  کارخانه‌های سیمان و فولاد با قطع مداوم برق تولید خود را کاهش داده‌اند و حالا خبرها حاکی از آن است که سیمان و فولاد در بازار کمیاب شده‌اند و پروژه هایی مانند مسکن ملی و فاز دو بزرگراه تهران-شمال به همین دلیل تعطیل شده است.

به گزارش اخبار مالی، رامین گوران اوریمی، دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به تعطیلی گسترده پروژه‌های عمرانی به دلیل کمبود سیمان توضیح داد: تعطیلی کارخانه‌های سیمان به ضرر پیمانکاران تمام شده است و سیمان در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ پیدا نمی‌شود. همچنین پیمانکاران پروژه مسکن ملی در تامین سیمان مشکل اساسی دارند به همین دلیل فعالیت خود را تعطیل کردند.

گوران اوریمی به  گفت: قیمت سیمان در اکثر مناطق به کیسه‌ای ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و دلالان فقط در شرایطی سیمان ۶۵ هزار تومانی را به دست سازندگان می‌رسانند که پروژه‌های بزرگی در دست‌شان باشد. در غیر اینصورت هر پاکت سیمان را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به مصرف‌کنندگان می‌فروشند.

آهن و فولاد کمیاب شد
دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران همچنین گفت: سیمان و فولاد در انبارها موجود است اما دست پیمانکاران به این کالاها نمی‌رسد؛ چرا که قیمت این مصالح ساختمانی نسبت به دو ماه گذشته دو برابر شده است و با وجود این قیمت‌های وحشتناک توقف پروژه‌های ساختمانی، نسبت به ادامه ساخت آن صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

وی درباره افزایش قیمت فولاد هم توضیح می‌دهد که علت افزایش قیمت آهن و فولاد به قیمت‌های جهانی مربوط می‌شود و با محاسبات انجام شده، قیمت فولاد در بازارهای جهانی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که به بهانه قطع برق، این کالا در بازار ایران با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ فروخته می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.