تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
کد خبر : 6218

گشایش نماد اولین شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران

گشایش نماد اولین شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران
اخبار مالی: نماد معاملاتی شرکت سوخت سبز زاگرس(شگستر) پس از دوره سفارش گیری و تطابق سفارشات خرید و فروش با کشف قیمت 1600 ریال، بازدهی 8/8 درصدی را عاید سرمایه گذاران کرد.

نماد معاملاتی شرکت سوخت سبز زاگرس(شگستر) در روز جاری پس از دوره سفارش گیری و تطابق سفارشات خرید و فروش نزدیک به ۳۷۰ میلیون برگه سهم، با قیمت ۱۶۰۰ ریال کشف شد. در ادامه، معاملات با دامنه ۳% دنبال شد که نماد شگستر با صف خرید همراه شد و در نهایت جلسه معاملاتی امروز با قیمت ۱۶۴۸ریال به پایان رسید.

با توجه به پذیره نویسی ۱۵۱۴ ریالی در مهرماه سال جاری، نماد مذکور در نخستین روز بازگشایی، بازدهی ۸/۸ درصدی را عاید سرمایه گذاران کرد. این در حالی است که بازدهی شاخص کل بورس تهران در دوره مشابه ۵ / ۴% بوده است.

گفتنی است نمایش بازدهی ۶۰ درصدی در تابلوی معاملاتی این نماد، به دلیل پذیره نویسی اولیه در نماد حق تقدم این شرکت (شگسترح) در مهرماه بوده است. ولیکن پس از طی تشریفات قانونی ثبت افزایش سرمایه، نماد معاملاتی با قیمت اسمی ۱۰۰۰ ریال برای هر سهم، با توجه به زیر ساخت تعریف شده در شرکت مدیریت فناوری و به استناد اینکه قیمت اسمی سهام همه شرکت ها در اساسنامه نمونه هزار ریال است، در این نماد نیز قیمت ۱۰۰۰ ریال به نمایش درآمد که  نمایش بازدهی ۶۰ درصد حاصل تفاضل کشف قیمت ۱۶۰۰ ریال به نسبت ۱۰۰۰ ریال قیمت اسمی هر ورقه سهم است.

لازم به ذکر است معاملات ثانویه نماد شگستر بعنوان اولین شرکت سهامی عام پروژه در بازار سرمایه گذاری حرفه‌ای پس از انجام مراحل ثبت افزایش سرمایه و توثیق سهام به نفع بورس تهران، امروز به روش گشایش آغاز شد.

با توجه به درج نماد این شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران، لازم است سرمایه‌گذاران با علم و آگاهی نسبت به ریسک موجود در این نوع بازار و به خصوص شرکت های سهامی عام پروژه با مطالعه اقرارنامه و پذیرش بیانیه ریسک اقدام به فعالیت در این بازار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.