تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 3790

با حضور وزیر ارتباطات انجام شد؛

افتتاح ۶ واحد تولیدی دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

افتتاح ۶ واحد تولیدی دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام
اخبار مالی-همزمان با هفته دولت ۶ پروژه در شرکت های فناورانه و دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار البرز افتتاح شد.

به گزارش اخبار مالی، عیسی زارع پور روز دوشنبه با همراهی مجتبی عبداللهی استاندار البرز و مدیران استانی ضمن حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام، شش پروژه در شرکت های فناورانه و دانش بنیان را افتتاح کرد.

مجتبی عبداللهی در حاشیه افتتاح این شش پروژه دانش بنیان گفت: البرز، قطب علم و فناوری کشور است از این رو رویکرد اصلی استان، توسعه پارک های فناوری و مراکز دانش بنیان است. برای این منظور جانمایی های لازم صورت گرفته و درصدد هستیم که این امر را تسهیل و تسریع کنیم.

عبداللهی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز از شرایط و بستر مناسبی برای توسعه واحد‌های دانش بنیان برخوردار است.
وی افزود: امروز ۶ واحد دانش بنیان با بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار با اشتغال برای ۲۰۰ نفر با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار البرز گفت: توسعه منطقه ویژه پیام با محوریت واحد‌های دانش بنیان نیز در دستور کار قرار دارد که ۵۰ قطعه زمین نیز برای این منظور پیش بینی شده است.

گفتنی است “شرکت رهنمون فناوری اطلاعات” فعال در زمینه تولید سرور و تجهیزات پردازش و ذخیره انبوه داده و ۳۵۰ میلیارد  ریال سرمایه گذاری، شرکت تلکام آرین فعال در زمینه تجهیزات مخابراتی و شبکه سوئیچ و ۸۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری، شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس فعال در زمینه تولید دستگاه خودپرداز، خود دریافت و کیوسک تعاملی و هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، گروه تولیدی تجاری بلووم فعال در زمینه تولید تلفن همراه، فیچرفون و هوشمند و بیش از یک میلیارد ریال سرمایه گذاری، شرکت داده پرداز رایانه تلاش فعال در زمینه تولید لوازم جانبی رایانه و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیاردی و شرکت هدایت هوشمند قرن فعال در زمینه تولید پایانه های فروش آنلاین بی سیم و با سیم و صندوق فروشگاهی دیجیتالی با میزان سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در وسعت ۳۶۰۰ هکتار و با رویکرد ارائه خدمات اقتصادی، گمرکی و استقرار صنایع تولیدی راه اندازی شد و با اولویت حوزه فناوری های نوین و پیشرفته در صدد است تا به منطقه ویژه اقتصادی دیجیتال تبدیل شود.

در حال حاضر ۴۰ هکتار اراضی فاز یک و ۵۶ هکتار اراضی فاز دو و ۱۸ هکتار اراضی فاز سه به بهره برداری رسیده است و فاز چهارم منطقه نیز با مساحتی بالغ بر ۱۶۵ هکتار در مرحله آماده سازی زیرساخت ها و واگذاری به صنایع است و مالکیت این منطقه متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و همین موضوع می تواند به عنوان نقطه اتکایی برای شرکتها، صنایع و بنگاههای اقتصادی باشد که در حوزه های فناوری و ارائه محصولات ارتباطی فعالیت می کنند./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.