تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر : 3124

رئیس جمهور:

دهک های اول تا نهم همه یارانه می گیرند

دهک های اول تا نهم همه یارانه می گیرند
اخبار مالی- هیچ کالا و خدماتی نباید تحت هیچ شرایطی بیش از رقم مصوب ستاد تنظیم بازار افزایش یابد.

به گزارش اخبار مالی به نقل از سایت دولت، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با بیان توصیه‌هایی به مسئولان اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد: بخش زیادی از مردم نسبت به طرح دولت آگاهی پیدا کردند اما هنوز برای برخی ابهام وجود دارد که باید با استدلال برای آنها اقناع‌سازی شود.

رئیسی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت از مقام معظم رهبری برای حمایت و تاکید ایشان بر همراهی همگانی برای اجرای موفق برنامه‌های اقتصادی دولت قدردانی کرد و گفت: همراهی و کمک مردم به دولت برای اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها حقیقتاً جای تقدیر دارد و علی رغم تلاش شبانه‌روزی رسانه‌های معاند مردم آگاه و هوشیار ایران آنها را در رسیدن به اهداف شان ناکام گذاشتند.

رئیسی افزود: در جریان حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها که اخلال موقتی در سامانه‌ها به وجود آمد و با تلاش به موقع مسئولان ذیربط کنترل شد می‌خواستند کشور یکباره دچار التهاب و آشوب شود اما به فضل خدا و هوشیاری مردم در آنجا هم ناکام ماندند.

رئیس جمهور با قدردانی از تیم اقتصادی دولت و همه مسئولانی که میدان‌دار اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها هستند، نکاتی را در این خصوص متذکر شد و این نکات را تضمین‌کننده موفقیت دولت در اجرای این طرح دانست.

وی تشدید نظارت به منظور کنترل قیمت‌ها را بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: هیچ کالا و خدماتی نباید تحت هیچ شرایطی بیش از رقم مصوب ستاد تنظیم بازار افزایش یابد.

رئیسی با اطمینان‌بخشی نسبت به ذخایر کالاهای اساسی در کشور این نکته را نیز متذکر شد: همه کسانی که در دهک‌های اول تا نهم قرار داشته و مستحق دریافت یارانه هستند حتما یارانه می‌گیرند و جای نگرانی نیست.

گفتنی است: رئیس حمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد کمک ‌معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

رئیس جمهور در این جلسه گفت: اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است لذا مبلغ کمک‌معیشتی ماه اول، به حساب این افراد نیز واریز شود تا به‌محض تأیید درخواست متقاضیان از سوی دستگاه‌های مسئول، این مبلغ توسط آنها قابل برداشت گردد و در ماه‌های آتی نیز همانند سایر مشمولان، بتوانند مبلغ کمک‌معیشتی را دریافت نمایند.

رئیسی در این جلسه تصریح کرد: وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.