تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 1583

در 21 شهریور 1400؛

روز خونین بورس با افت ۴۰ هزار واحدی رقم خورد

روز خونین بورس با افت ۴۰ هزار واحدی رقم خورد
اخبار مالی- امروز، 21 شهریور 1400، بورس تهران با افت 40 هزار واحدی رو به رو شد و در نتیجه شاخص کل نیز به 1 میلیون و 495 هزار و 995 واحد رسید.

به گزارش اخبار مالی، امروز، ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، شاخص کل بورس با افت ۴۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۹۹۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افت ۱۳ هزار واحدی به ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحد رسید.

۷ نماد اول تاثیر گذار در بورس کگل، فملی، فولاد، شستا، شپنا، کچاد و ومعادن بودند که هر هفت نماد تاثیر منفی در شاخص داشتند.

همچنین از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بازار نیز می توان به شستا، سپید، شپنا، فولاد، برکت، خساپا و خودرو اشاره کرد که هر هفت نماد در قیمت پایانی با افت قیمت رو به رو بودند.

در بازار فرابورس امروز نیز با ۴۱۰ واحد افت، شاخص کل به ۲۲ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

وضعیت امروز بازار به گونه ای بود که می توان به جای گزارش گروه های قرمز و سبز، تنها چند گروه و نماد سبز را نام برد و بقیه گروه ها و نمادهای باقی مانده را قرمز معرفی کرد.

از جمله گروه ی که وضعیتی نسبتا سبز داشت می توان به گروه فعالیت های کمکی و نهادهای مالی اشاره کرد. دو نماد فرابورس( فرابورس ایران) و نماد کالا(بورس کالای ایران) در این گروه سبز رنگ بودند.

گروه رایانه و فعالیت های وابسته، بیمه و صندوق بازنشستگی، ساخت دستگاه و وسایل ارتباطی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات را نیز می توان از گروه های سبز دانست.

در گروه مواد و محصولات دارویی نیز با وجود رنگ قرمز نمادهایی چون برکت، دلر، دجابر اما رنگ سبز نمادهایی چون، ددام( داروسازی زاگرس فارمد پارس)، دیران( ایران دارو)، دارو( کارخانجات داروپخش)  اشاره کرد.

در گروه فلزات اساسی جز نمادهای فایرا، فسپا، فپنتا و فنوردف دیگر نمادها قرمز بودند.

فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای و گروه بانک ها و موسسات اعتباری و شرکت های چندرشته ای روزی کاملا قرمز را پشت سر گذاشتند.

گفتنی است ایم وضعیت تماما قرمز امروز گریبان بسیاری از گروه های کوچک از جمله گروه های قند و شکر، محصولات کاغذی، اطلاعات و ارتباطات و … را نیز گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.