تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر : 6161

گواهی شمش فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا

گواهی شمش فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا
اخبار مالی: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توسعه معاملات گواهی شمش طلا در بورس کالا و ترغیب سرمایه گذاران و مردم به سمت این معاملات، مزایای متعددی برای اقتصاد و بازار مالی کشور خواهد داشت چراکه علاوه بر هدایت نقدینگی به بازاری شفاف، قابل نظارت و امن، امکان استفاده بهینه از ذخایر طلا فراهم می شود و سیاست گذار نیز شرایط بهتری برای تعادل بخشی به بازار پیدا می کند.

جواد عشقی نژاد کارشناس بازار سرمایه گفت: با راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا، بازار مالی کشور توسعه می‌یابد و این توسعه می تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش رقابت و تحرک بیشتر در اقتصاد کمک کند.

به گفته او معاملات بورسی طلا به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک در مقابل نوسانات بازار و تغییرات قیمت طلا، دارایی خود را محافظت کنند.

عشقی نژاد اظهار کرد: معاملات شمش طلا در بورس می‌تواند امکان مشارکت در بازار را برای سرمایه‌گذاران خارجی هم فراهم کند و در نتیجه، جذب سرمایه خارجی و تسهیل در سرمایه‌گذاری بین‌المللی را تسهیل کند.

این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: با ایجاد این ابزار، یک بازار ثانویه برای خرید و فروش طلا ایجاد شده است که این امر موجب افزایش نوآوری، انعطاف‌پذیری در معاملات و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید می‌شود.

عشقی نژاد خاطرنشان کرد: توسعه بیشتر گواهی سپرده شمش طلا به کاهش هزینه‌های معاملاتی و بهبود نظام تسویه و وضع قوانین و مقررات مرتبط با معاملات طلا کمک می کند. همچنین کاهش هزینه‌ها و سهولت انجام معاملات و دسترسی همگانی به این بازار، باعث نزدیک شدن قیمت‌ها به ارزش ذاتی طلا می‌شود.

او یادآور شد: با وجود این ابزار، امکان استفاده بهینه از ذخایر طلا به عنوان یک منبع سرمایه‌گذاری و ابزار مالی فراهم می‌شود. در مجموع، ایجاد معاملات بورسی برای طلا باعث توسعه بازار مالی، افزایش شفافیت و اعتماد و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در زمینه طلا می شود.

عشقی نژاد توضیح داد: با هدایت نقدینگی به بازار متشکل برای معاملات شمش، می توان با رصد بازار و معاملات به یک برآوردی از تقاضای این کالا رسید که این امر موجب جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی و ایجاد بحران در بازار طلا می‌شود. همچنین مسئولان اقتصادی کشور می‌توانند با استفاده از این بازار تقاضای واقعی را برآورد کرده و به مقابله با سفته بازی در این بازار مهم بپردازند.

عشقی نژاد معتقد است: به دلیل شباهت سکه و شمش، بازار شمش رقیبی برای بازار سکه محسوب می‌شود. وجود رقابت بین بازارها باعث منطقی شدن قیمت‌ها شده و با گسترش بازار شمش و جذب تقاضای سرمایه‌گذاری بازار سکه به این بازار، عدم تقارن بین عرضه و تقاضا در بازار سکه با گذشت زمان محو می‌شود و به موجب آن حباب سکه که به دلیل تقاضای سفته بازی در بازار سکه ایجاد شده است به مرور کم می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.