تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر : 2392

وزیر اقتصاد خبر داد:

نهایی شدن ۴ میلیارد دلار کنسرسیوم متشکل از بانک‌های کشور

نهایی شدن ۴ میلیارد دلار کنسرسیوم متشکل از بانک‌های کشور
اخبار مالی-وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به مشهدگفت :به ثمر نشستن تفاهم ایران و چین مستلزم این است که در لایه قراردادی و بخشی به قرارددهای مشخصی برسند، فرایندی است که در چند ماه اخیر دستگاه‌های مختلف درگیر بوده و جلسات متعددی هر کدام از وزارتخانه‌ها در حوزه بخشی برگذار کرده و در حال نهایی شدن است.

،سید احسان خاندوری افزود:تا زمانی که تفاهم‌های بخشی شروع نشود، ثمرات تفاهمات ۲۵ ساله برای هیچ یک از دو طرف قطعی نخواهد بود؛ اراده سیاسی جدی دولت سیزدهم این است که در کنار آن بتوانیم با سایر شرکای راهبردی نیز وارد تعاملات بلندمدت شویم که ظرف دو تا سه سال آینده ثمرات آن را خواهیم دید.

وی در ادامه با اشاره به پروژه امروز انتعقاد تفاهمنامه احداث خط لوله انتقال فراروده به شرق کشور گفت: ما در سالهای اخیر برای تامین مالی پروژه‌های نفتی از محل منابع خارجی دچار مشکلات و تنگنا بودیم، اکنون نشان دادیم روش تامین مالی پروژه‌های بزرگ و ملی از داخل کشور هم میسر و باب آن باز بوده و با سرعت بیشتر از گذشته انجام می‌شود.

خاندوزی با بیان اینکه خط لوله امروز یکی از پروژه‌هایی است که به جهت تامین امنیت انرژی شرق کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: از برکات حاشیه آن این است که از تردد روزانه ۱۰۰۰ تانکر در جاده‌های شرقی کشور کاسته می‌شود، همچنین مسئله انتقال فراورده ضابطه‌مند می‌شود، فرصت قاچاق برفراورده را کاهش خواهد داد و یکی از پروژه‌های افتخارآمیز است.

خاندوزی با تاکید بر این‌که خط لوله امروز یکی از پروژه‌هایی است که به جهت تامین امنیت انرژی شرق کشور بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: از برکات حاشیه آن این است که از تردد روزانه ۱۰۰۰ تانکر در جاده‌های شرقی کشور کاسته می‌شود. همچنین مساله انتقال فرآورده ضابطه‌مند خواهد شد و فرصت قاچاق فرآورده نیز کاهش می‌یابد.

وزیر  با اعلام اینکه حدود چهار میلیارد دلار کنسرسیوم متشکل از بانک‌های سراسر کشور در حال نهایی شدن است اظهار امیدواری کرد که با این دست تعاملات کمک کنیم تا نظام بانکی کشور در پشتیبانی از تولید به ویژه پروژه‌های بزرگ و پیشران نقش ایفا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.