تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر : 2766

سونامی تکنولوژی دربازارها

ترجمه: ایمان ایزدی مقدم

تاثیر متاورس بر خدمات مالی

تاثیر متاورس بر خدمات مالی
اخبار مالی- با ظهور و گسترش فناوری متاورس به غیر از بخش خرده فروشی، ماهیت کار نیز درحال تغییر است که نمونه هایی از آن را می توان در صنعت خدمات مالی مشاهده کرد.

اخبار مالی- برنامه متاورس  Metaverse علیرغم خاستگاه اولیه آن که همانا بازی های آنلاین و رسانه های اجتماعی است، هم اکنون به مرزهایی فراتر از دنیای سرگرمی گسترش یافته و با به کارگیری  فناوری  های جدید از جمله واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) خرید و فروش کالاها را در محیط کاملا مجازی تسهیل کرده است. این محیط‌ مجازی شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا بدون محدودیت‌های جغرافیایی هم در معرض دید بیشتری قرار بگیرند و هم اینکه روش خرید و پرداخت را به طور کلی تغییر دهند. این واقعیت منجر به بازطراحی تصمیمات خرید و تعامل با مشتریان شده و پیش بینی می شود که در ادامه باعث تکامل الگوهای هزینه مصرف کننده نیز بشود.

با ظهور و گسترش فناوری متاورس به غیر از بخش خرده فروشی، ماهیت کار نیز درحال تغییر است که نمونه هایی از آن را می توان در صنعت خدمات مالی مشاهده کرد . استفاده از VR و AR با استفاده از شرایط کار از راه دور که با همه گیری کرونا (COVID-19) تسریع شده است، همکاران را قادر می‌سازد تا با استفاده از ویژگی‌هایی مانند چت، حاشیه‌نویسی و اشتراک‌گذاری صفحه، در حالی که در یک فضای مشترک فیزیکی قرار ندارند ، به طور موثر با یکدیگر همکاری کنند. این فناوری ها به ویژه جهت افزایش ظرفیت فردی با هدف تجسم داده ها برای تجزیه و تحلیل ریسک های مالی مفید هستند. با این حال، جوهر اصلی کاربردهای عملی متاورس توانایی آن در ایجاد راحتی بیشتر برای متخصصان و مشتریان به طور یکسان است.

گنجاندن فناوری‌های دیجیتال در بخش‌های سنتی، مانند امور مالی، انگیزه‌ای برای افزایش انتظارات مصرف‌کنندگان در مورد خدماتی است که می‌خواهند دریافت کنند. هنگامی که ارائه دهندگان خدمات مورد انتظار را در دسترس قرار دادند، رقبایی که درنظر دارند با بازار مرتبط باقی بمانند، باید با پیشرفت ها همگام باشند.

گسترش متاورس با تزریق میلیون‌ها دلار به فعالیت های مجازی و زیرساخت‌ها و انگیزه‌های دائمی برای نوآوری و رقابت در بازار، جهت توسعه غیرقابل توقف بعدی در فناوری در نظر گرفته می‌شود. با این حال، این امر بدون چالش نیست، زیرا به عنوان مثال مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت دیجیتال اتحادیه اروپا درباره فناوری متاورس گفته اسیت که تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار باید خود را برای برخورد با چالش وجود یک محیط جامع واقعیت مجازی آماده سازند.

مانند هر توسعه فناوری، شرکت ها باید متاورس را به صورت راهبردی پیاده سازی کنند. توسعه‌های مجازی به نقاط تماس انسانی نیاز دارند تا نرخ پذیرش بالاتری در بین مشتریان ایجاد کنند. این امر باعث ایجاد اطمینان در ارایه خدمات در متاورس در مقایسه با ارائه های خدمات غیر مجازی موجود، “بدون بهره گیری از هوش مصنوعی می شود. پذیرش گسترده متاورس به علاوه نگرانی‌هایی در حوزه استانداردهای اقتصاد پایدار (ESG) را به همراه دارد که شرکت‌ها باید مسئولانه به آن رسیدگی کنند.

برای ایجاد خدماتی در متاورس که مشتریان بتوانند به آن اعتماد کنند و با ایده‌آل‌های آن‌ها مطابقت داشته باشد، شرکت‌ها باید از آن عاقلانه استفاده کنند و نتایج مورد انتظار کسب‌وکار را در حین مدیریت تأثیرات زیست‌محیطی آن بررسی کنند. این باید شامل هر مرحله از عرضه آن، از استراتژی و طراحی گرفته تا مهندسی و اجرا باشد.

منبع:مجله اخبار مالی شماره ۳۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.