تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 3868

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

تخصیص ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

تخصیص ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
اخبار مالی: خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص سهام عدالت، گفت: ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می‌یابد.

سیداحسان خاندوزی افزود: دولت طبق قانون بودجه سال جاری مکلف است به جاماندگان دو دهک کم درآمد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد که تا آخر سال این کار انجام خواهد شد.

وی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ دو تکلیف به دولت سپرده شده است، یکی اینکه افراد جامانده تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی که جاه مانده‌اند، سهام عدالت به آن‌ها اختصاص یابد و دوم اینکه سایر اشخاص جامانده در ۶ دهک کم‌درآمدی جامعه که سهام عدالت ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم قرار ندارند، سهام عدالت دریافت کنند.

خاندوزی تصریح کرد: در گام اول اولویت به گروه اول یعنی افراد جامانده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که باید سهام عدالت به آن‌ها اختصاص داده شود برای این منظور پیش‌نویسی تهیه کرده‌ایم و این پیش‌نویس در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد که در مرحله ارائه به هیأت دولت قرار دارد و قرار است به ۳ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان از سهام شرکت‌های دولتی تخصیص یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دسته دوم افرادی از ۶ دهک کم‌درآمد جامعه هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار ندارند و سهام عدالت هم به آن‌ها اختصاص نیافته است.

به گفته وی دولت طبق برآورد ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و صندوق تأمین اجتماعی بدهکار است که امسال باید بدهی خود را بپردازد بعد مشخص شود چقدر سهام دولتی می‌ماند که از مابقی آن سهام، برای تعیین تکلیف افراد جامانده از ۶ دهک درآمدی، سهام عدالت اختصاص داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.