تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 2207

ثبت ۳.۲ میلیارد تراکنش بانکی در آبان ۱۴۰۰

ثبت ۳.۲ میلیارد تراکنش بانکی در آبان ۱۴۰۰
اخبار مالی-۳میلیارد و ۲۸۰ میلیون تراکنش در آبان امسال از طریق بیش از ۹.۶ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۱.۴ میلیون ابزار موبایلی و ۱.۶ میلیون ابزار پذیرش اینترنتی انجام شد.

در شرایطی که طبق اعلام شرکت شاپرک، در آبان ماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تراکنش انجام شده که کمتر از ۹۰ درصد از کل این تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در دومین ماه پاییزی ۱۴۰۰ نشان می دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۸۹.۵۹ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۷.۱۳ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۳.۲۹ درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در آبان ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه گذشته، نشان می‌دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به مهرماه با رشد ۱.۳۶ درصدی همراه بوده است؛ به گونه‌ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در آبان ماه با رشد ۲.۰۱ درصدی نسبت به مهرماه ۱۴۰۰ به رقم ۱,۶۲۲,۴۵۳ رسیده است.

بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در هشتمین ماه سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۲.۷۷۵.۲۸۴ رسیده که نسبت به ماه قبل، بیش از یک درصد بیشتر شده است.

همچنین مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در آبان ۱۴۰۰، نشان می دهد سهم کارتخوان های فروشگاهی از بازار ۷۵.۷۴ درصد بوده است که این میزان در مهرماه امسال، ۷۵.۷۹ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در هشتیمن ماه سال، به ۱۱.۵۶ درصد رسیده که نسبت به مهرماه، اندکی کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.