تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر : 2377

طبق بخشنامه بانک مرکزی

سهمیه ارز مسافرتی برای کشورهای بدون ویزا ۳۰۰ یورو اعلام شد

سهمیه ارز مسافرتی برای کشورهای بدون ویزا ۳۰۰ یورو اعلام شد
اخبار مالی-طبق اعلام رئیس سابق کانون صرافان، بانک مرکزی سهمیه ارز مسافرتی را تغییر داده و طبق آن، میزان فروش ارز مسافرتی توسط صرافی‌ها برای کشورهای با ویزا، ۲۰۰۰ یورو و برای کشورهای بدون ویزا معادل ۳۰۰ یورو شده است.

کامران سلطانی‌زاده از کاهش سهمیه ارز مسافرتی همزمان با کاهش نرخ ارز خبر داد و گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی، حداکثر میزان فروش ارز توسط شرکت‌های صرافی بابت مسافرین بالای ۱۸ سال و یکبار در سال تا سقف مقرر برای کشورهای با ویزا به صورت هوایی معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای بدون ویزا به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و مسافرتی به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست.

وی ضمن انتقاد از تغییرات متناوب در سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی جهت تامین و فروش اسکناس افزود: قرار بر این بوده است تا بازار ارز متناسب با عرضه و تقاضا حرکت کند اما متاسفانه در عرضه و تقاضا دخالت می‌شود.

طبق این گزارش، بانک مرکزی در اوایل آذرماه میزان ارز مسافرتی و ارز موردنیاز برای شرکت در دوره‌های آموزشی و پژوهشی را از ۲۰۰۰ یورو به ۲۲۰۰ یورو افزایش داد و بر تداوم روند تخصیص ارز بصورت اسکناس با مصارف خدماتی ۲۵ گانه تاکید کرد و از شبکه صرافی‌های کشور خواست تا درصورتیکه متقاضیان درخواست خرید ارز برای مصارفی، بجز مصارف تعریف شده در فهرست مذکور دارند، به بانک مرکزی اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.