تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 431

از امروز؛

سیمان فعالیت خود در بورس را از سر گرفت

سیمان فعالیت خود در بورس را از سر گرفت
اخبار مالی- سیمان از امروز با پیش‌دریافت ۱۰۰ درصدی در بورس کالا عرضه می‌شود.

به گزارش اخبار مالی، به نقل از شرکت بورس کالای ایران، از امروز سیمان دوباره در بورس کالا عرضه می شود و میزان پیش دریافت برای خرید این محصول به صورت ۱۰۰ درصدی است. ابلاغ این موضوع به شرکت‌های کارگزاری صورت گرفته و تا اطلاع ثانوی قابل اجرا است.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، امروز شاهد عرضه ۷۳۷ هزار و ۴۰۰ تن سیمان از سوی ۳۶ شرکت است که ۱۶۷ هزار و ۵۰۰ تن آن به صورت سلف و ۵۶۹ هزار و ۹۰۰ تن آن نیز به صورت نقدی عرضه می‌شود.

از عرضه امروز، ۳۲۲ هزار و ۵۰ تن به صورت فله، ۴۱۰ هزار و ۳۵۰ تن کیسه و ۵ هزار تن آن به صورت جامبوبگ عرضه خواهد شد.

گفتنی است: این ابلاغیه بر خلاف مخالفت وزارت صمت با عرضه صنعت سیمان در بورس کالا صادر شده است.

به گفته فرهاد رحمانی، معاون دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، وزیر صنعت مخالف عرضه سیمان در بورس کالا است، زیرا معتقد است ساز و کار این کار فراهم نشده است، از جمله اینکه موجودی کافی، خریدار، مصرف‌کننده خرد و پروژه‌های ملی باید مدنظر قرار می‌گرفت و البته به نظر من بخشی از افزایش قیمت سیمان به دلیل عرضه در بورس کالا است.

رحمانی اظهار داشته: با توجه به یارانه انرژی که دولت به صنعت سیمان می دهد، این صنعت باید محصولات سیمانی را با قیمتی مناسب برای مردم عرضه کند.

در این بین بسیاری از جمله سیمانی ها معتقد هستند عرضه در بورس کالا با توجه به سازوکار بورس و ثبت اطلاعات تولیدکننده و خریدار باعث شفافیت در تولید و عرضه می شود و بدین ترتیب در روند تولید و عرضه سیمان، دلالان و واسطه ها حذف خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.