تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر : 2008

مدیریت سهام بورسی با سرویس سبد شخصی فانوس

مدیریت سهام بورسی با سرویس سبد شخصی فانوس
اخبار مالی-این روزها افراد زیادی در بازار بورس فعال هستند و هر کدام بسته به شرایط خود انتظارات متفاوتی از بازار دارند. برای دستیابی به بهترین نتیجه باید دانش کافی در بازار بورس و سرمایه‌گذاری داشته باشند یا از سرویس‌هایی کمک بگیرند که این امکان را برای افرادی که در این زمینه دانشی ندارند فراهم می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم سرویس سبد شخصی فانوس را به شما معرفی کنیم. این سیستم به صورتی طراحی شده است که با توجه به ویژگی‌ها و کاربری آسان آن، فرد بتواند به نیاز و انتظارات خود از سرمایه‌گذاری پاسخ دهد و سود ببرد. در ادامه همراه ما باشید.

 

مراحل ثبت نام در سرویس سبد شخصی فانوس

  • وارد کردن نام و نام خانوادگی
  • انتخاب مقدار تخمینی سرمایه‌گذاری
  • پاسخ‌دهی به سوالات
  • شروع سرمایه‌گذاری
  • معرفی نمادهای بورسی متناسب با پاسخ کاربر به سوالات

 

با کلیک روی دکمه “شروع سرمایه‌گذاری” یکی از پلن‌های یک ماهه، شش ماهه و یکساله سبد شخصی سرمایه‌گذاری را خریداری می‌کند تا جزئیات سهم‌های معرفی شده در دسترس شما قرار گیرد.

نحوه کار سرویس به این صورت است که بعد از پاسخ‌دهی کاربر به سوالات، متناسب با پاسخ‌های او و آنالیز آن‌ها، در قسمت پیشنهاد سبد شخصی، ۳ نماد بورسی معرفی می‌شود. این نمادها متناسب با میزان بودجه، انتظارات کاربر از میزان بازده و ریسکی است که در سوالات اعلام کرده است.

بعد از روز اول به صورت روزانه یک نماد جدید به کاربرمعرفی خواهد شد.

در قسمت پایین با کلیک روی دکمه”دیگه چی بخرم؟” کاربر می‌تواند نماد‌های بیشتری را ببیند.

هر کاربر می‌تواند سهامی را که زیر نظر دارد یا خریده است را نشان کند تا بعدا در قسمت نشان شده‌ها بتواند راحت‌تر سهم و نماد مورد نظر خود را پیدا کند.

 

اطلاعات و جزئیات مربوط به هر نماد

در داخل سهم و نماد معرفی شده توسط سیستم، اطلاعاتی وجود دارند که همیشه به روز هستند. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نقاط مقاومت پیش رو

این نقطه جایی است که فشار عرضه بر تقاضا غلبه می‌کند. پس یعنی با افزایش قیمت سهم، باید بررسی شود که در کدام قیمت‌ها برای افزایش بیشتر سهم، مقاومت دیده می‌شود.

  • نقاط حمایت

همانطورکه از اسم این نقطه پیداست، نشان می‌دهد که با کاهش قیمت باید در چه قیمت‌هایی از سهم حمایت شود تا ارزش آن کم نشود.

 

این سرویس علاوه بر معرفی سهام، به تحلیل ۳۶۰ درجه سهم‌های معرفی شده نیز می‌پردازد. این تحلیل شامل تحلیل تکنیکال، بنیادی، قیمت‌گذاری، ریسک، بازده، فروش، اقتصادی، رفتار معامله‌گران و احساس بازار است که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

تحلیل ۳۶۰ درجه سهام فانوس

یکی دیگر از مزایای استفاده از سبد شخصی فانوس، این است که شما می‌توانید با استفاده از برخی تکنیک‌ها به تحلیل هر سهم معرفی شده بپردازید. این تحلیل‌ها به شکل عددی و در بازه بین ۰ تا ۱۰ نشان داده می‌شوند. این تکنیک‌ها عبارتند از:

 

  1. تحلیل از نظر قیمت‌گذاری

در این بخش باید قیمت شرکت در بازار را با توجه به فعالیت داخلی آن ارزیابی کرد. بنابراین قیمت سهم را با شاخص‌های وضعیت آن مقایسه می‌کنند.

 

  1. تحلیل از نظر بنیادی

برای پی بردن به عملکرد واقعی شرکت باید از طریق اطلاعات داخلی و خارجی آن و صورت‌های مالی شرکت دست به تحلیل زد. در فانوس نیز برای پیگیری نقاط ضعف و قوت شرکت از این تحلیل استفاده می‌شود.

 

  1. تحلیل از نظر تکنیکال

یکی از مهمترین معیارها برای ارزیابی ارزش سهم، توجه به اطلاعات معامله‌های پیشین بازار است. در اپلیکیشن فانوس با استفاده از اطلاعات پیشین شرکت می‌توانید به معیار مناسبی برای خرید، نگهداری و فروش سهم دست پیدا کنید.

 

  1. تحلیل از نظر ریسک

هنگام فعالیت در بازار سهام، هر فرد سهامدار قادر به تحمل میزان مشخصی ریسک است. ریسک را می‌توانیم در دو گروه قرار دهیم:

  • ریسک بازده: این گروه به اندازه‌گیری میزان تحمیل نوسان‌های مثبت و منفی بازار می‌پردازد.
  • ریسک نقدشوندگی: این ریسک سطح دسترسی یک سهم برای خرید و فروش را بررسی می‌کند.

 

  1. تحلیل از نظر بازده

برای تحلیل سهم باید متوسط بازده گذشته سهم و بازده مورد انتظار، استخراج و امتیازدهی شود.

 

  1. تحلیل از نظر فروش

در این اندازه‌گیری باید میزان فروش شرکت را با بازه زمانی ۶ ماه قبل یا سال قبل آن مقایسه کرده و سپس از ۰ تا ۱۰ امتیازدهی شود.

 

  1. تحلیل از نظر اقتصادی

در بخش تحلیل اقتصادی باید ارزش افزوده‌ی شرکت که بین فعالان آن تقسیم می‌شود را مورد بررسی قرار داد.

 

  1. تحلیل از نظر رفتار معامله‌گران

میزان خرید یا همان حجم خرید سهامداران باید امتیازدهی شود.

 

  1. تحلیل از نظر احساس بازار

احساس بازار یعنی باید واکنش‌های معامله‌گران را در شبکه‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل کرد و بر اساس این احساسات مثبت، منفی و خنثی امتیازدهی کنید.

بعد از انجام همه‌ی این تحلیل‌ها، در یک جدول مقدار بازده مورد انتظار سهم در بازه‌های زمانی ۱ ماهه، ۶ ماهه و ۱ ساله نشان داده می‌شوند. همچنین سرویس نیز در همین قالب‌های زمانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.  

فانوس، یکی از محصولات شرکت “ارتباط فردا“، یک اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی است. با سرویس سبد شخصی فانوس شما می‌توانید به سادگی سهام مورد نظر خود را مطابق با انتظارات خود از ریسک، بازده و مدت زمان مدنظر انتخاب کنید. شما با عضویت در این اپلیکیشن سرمایه‌گذاری امن‌تر و آسان‌تری را تجربه می‌کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.