تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۵۷
کد خبر : 5243

مهلت ۵۴ روزه سازمان بورس به کارگزاری‌ها برای تأمین حداقل سرمایه

مهلت ۵۴ روزه سازمان بورس به کارگزاری‌ها برای تأمین حداقل سرمایه
اخبار مالی: سرپرست اداره امور کارگزاران سازمان بورس گفت: حدود ۲۰ درصد از شرکت‌های کارگزاری اقدام خاصی برای افزایش سرمایه انجام نداده‌اند.

نوید خالقی، سرپرست اداره امور کارگزاران سازمان بورس با اشاره به مهلت ۵۴ روزه و غیرقابل تمدید سازمان بورس به شرکت‌های کارگزاری برای تأمین حداقل سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی گفت: حدود ۵۵ درصد از شرکت‌های کارگزاری حداقل سرمایه لازم را احراز کرده‌اند. حدود ۲۵ درصد از شرکت‌های کارگزاری اقدامات اولیه برای افزایش سرمایه را انجام داده‌اند. حدود ۲۰ درصد از شرکت‌های کارگزاری نیز اقدام خاصی برای افزایش سرمایه انجام نداده‌اند.

شرکت‌های کارگزاری که در مهلت تعیین شده نتوانند سرمایه ثبت و پرداخت شده خود را به ۱۰۰ میلیارد تومان برسانند، محدودیت‌های مشخصی از همان تاریخ تا زمان انطباق شرایط خود با دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری، بر فعالیت آن‌ها اعمال می‌شود.

جزئیات این محدودیت به این صورت است که از زمان شروع اعمال محدودیت تا ۶ ماه، ممنوعیت پذیرش مشتری جدید، ممنوعیت اخذ مجوز شعبه، نمایندگی، دفتر پذیرش، تالار اختصاصی و اتاق معاملات جدید؛ ممنوعیت اخذ مجوز ایستگاه معاملاتی نامک و برخط گروهی جدید؛ در دستور کار خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.