تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۳۳
کد خبر : 3843

۳۶۵ میلیون تومان برای استارتاپی که می‌خواهد یونیکورن شود؛

هدیه‌ شرکت مشاوره مدیریت شاپرک آبی

هدیه‌ شرکت مشاوره مدیریت شاپرک آبی
اخبار مالی-یونیکورن‌ها شرکت‌هایی با رشد سریع هستند که در بازه‌ی زمانی کمتر از ده سال به ارزشگذاری بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده باشند. نمونه‌های موفقی از یونیکورن‌ها در دنیا مانند، اوبر، استرایپ، بایت دنس، کانوا و غیره وجود دارند که ارزش‌گذاری آنها در سال‌های گذشته به بیش از چندین میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اخبار مالی، در بین کشورهای همجوار ایران، در ترکیه (ترندیول) ارمنستان (پیکس‌آرت) و چند کشور دیگر استارتاپ‌هایی وجود دارند که به این ارزش رسیده‌اند. در سال ۱۳۹۷ بر اساس اعلام برخی مراجع خبری در ایران، استارتاپ‌هایی مانند اسنپ و دیجی‌کالا به این ارزش‌گذاری رسیده‌اند که البته با تغییر نرخ دلار این ارزش‌گذاری محل بحث بسیاری قرار گرفته است.

اما آیا واقعا ایران از حیث ایده و توان فنی و البته اندازه‌ی بازار، ظرفیت ایجاد یونیکورن را دارد؟ با نگاهی به استارتاپ‌هایی که در این منطقه (خاورمیانه) به یونیکورن یا تک شاخ تبدیل شده‌اند، متوجه می‌شویم که همه و همه، نگاهی فرامنطقه‌ای به کسب و کار داشته و شاید این بهترین راهکار برای توسعه‌ی ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها برای تبدیل شدن به یونیکورن باشد.

شرکت مشاوره مدیریت تجربه‌ی شاپرک آبی در سال‌های گذشته همواره کوشیده تا با کمک به کسب و کارها فضا را برای توسعه‌ی آنها فراهم نماید. عمده‌ی خدمات این شرکت در طول ۱۱ سال فعالیت خود، به کسب و کارهای بزرگ (Enterprise) و تا حدودی کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) اختصاص یافته است. بر اساس رسالت و مسئولیت اجتماعی این شرکت، ایده‌ی اولیه‌ی کمک به استارتاپ‌های ایرانی که قابلیت تبدیل شدن به یونیکورن را دارند شکل گرفت و در پاییز ۱۴۰۰ از این ایده رونمایی گردید.

بر همین اساس بیش از ۴۰ استارتاپ برای ورود به مرحله‌ی پیش ارزیابی جایزه‌ی یونیکورن شاپرک آبی اقدام نمودند، پس از این پیش ارزیابی ۳۳ استارتاپ حائز شرایط بررسی گردیدند، از این بین ۲۰ استارتاپ وارد مرحله‌ی داوری گردیدند و پس از تحلیل و بررسی ظرفیت‌های ایشان، ۱۰ استارتاپ به مرحله‌ی رای‌گیری مردمی وارد شدند.

این استارتاپ‌ها (به ترتیب الفبا) عبارتند از: اوستامو، اینستامی، بومرنگ، پازن فارم، پرتوتاپ‌رایان، زیلینک، کوچین کیدز، کوکو، نکسینولب، نورون سیستم که از تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۱ ایده‌ و فعالیت ایشان به رای‌گیری گذارده شد.

یونیکورن

پس از ۱۰ روز رای‌گیری مردمی، استارتاپ بومرنگ که در حوزه‌ی فینتک (در واقع Cash Back) بیشترین رای را به خود اختصاص داد و از نظر شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی، حائز بیشترین شانس برای تبدیل شدن به یونیکورن بوده است.

در روز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ مراسم اهدای جایزه‌ی یونیکورن با حضور نمایندگان تمامی استارتاپ‌ها در محل سینما سینوول برگزار گردید و ۳۶۵ میلیون تومان هدیه‌ی بلاعوض (به ازای هر روز ۱ میلیون تومان) به ایشان تقدیم گردید.

شایان ذکر است که شرکت مشاوره مدیریت تجربه‌ی شاپرک آبی با هدف توسعه‌ی ارزش استارتاپ‌های ایرانی قصد دارد همه‌ساله این جایزه را برگزار و به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود به استارتاپ برنده مبلغی به عنوان هدیه‌ی بلاعوض اعطا نماید. موسسین و بنیان‌گذاران استارتاپ‌های علاقه‌مند به حضور در دور بعدی این جایزه می‌توانند از طریق ثبت درخواست در وبسایت shaparak.blue نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.