تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر : 1320

طبق تفاهم نامه و با اعلام قبلی؛

ایران گاز طبیعی کمتری به عراق می فروشد

ایران گاز طبیعی کمتری به عراق می فروشد
اخبار مالی- میزان صادرات گاز طبیعی ایران طبق توافق نامه ای 6 ماهه و با اعلام پیشین کاهش یافت.

به گزارش اخبار مالی به نقل از شانا، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، از کاهش صادرات ۳۸ میلیون متر مکعبی صادرات گاز طبیعی به عراق خبر داد و افزود: کاهش صادرات طبق توافق‌نامه‌ای ۶ ماهه با طرف عراقی انجام شده است و به بدهی‌های آنها به ایران ارتباطی ندارد هرچند ضرورت وصول بدهی‌ها همچنان در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ایران از دو هفته پیش این کاهش صادرات را به عراق اعلام کرده بود و براساس توافق‌نامه این مقدار کاهش صادرات تا ۶ ماه ادامه دارد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اما تاکید می‌کند هرچند بخشی از این بدهی‌ها همچنان پابرجاست اما کاهش صادرات به دلیل بدهی عراق به ایران نبوده و طبق توافق‌نامه با آنها انجام شده است.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت برق عراق در دی ماه پارسال ایران میزان صادرات گاز طبیعی خود را از ۵۰ میلیون متر مکعب در روز به تنها یک دهم از این مقدار به دلیل بدهی های این کشور و عدم پرداخت پول گاز خریداری شده از ایران، کاهش داده بود.

حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ، در خرداد ماه امسال به شانا، میزان بدهی وزارت برق عراق به ایران را ۶ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.